DziwolÄ g z Dalekiego Wschodu
KoreaĆczycy zapragnÄli mieÄ w swojej ofercie auto niszowe, dla mĆodych duchem kierowcĂłw. Zdecydowali siÄ na niespotykany w skali Ćwiatowej zabieg w postaci niesymetrycznego nadwozia. PatrzÄ c na auto od strony kierowcy, mamy do czynienia z typowym coupe o dynamicznie opadajÄ cej linii dachu. Z drugiej zaĆ, ujrzymy kompaktowego hatchbacka o niespotykanych przetĆoczniach i krÄ gĆoĆciach.
Nieco mniej dziwactwa spotkamy wewnÄ trz, jednak nikt nie zarzuci Hyundaiowi braku charakteru. Oryginalnie narysowana deska rozdzielcza spodoba siÄ uĆŒytkownikom mĆodszej daty. ZdecydowanÄ wiÄkszoĆÄ przyciskĂłw zlokalizowano w centralnej czÄĆci kokpitu.
Pod maskÄ Velostera moĆŒe pracowaÄ tylko jeden silnik. Jest to benzynowa jednostka znana juĆŒ z innych modeli producenta. Generuje 140 koni mechanicznych i 167 Nm z pojemnoĆci 1.6 litra. Szkoda, ĆŒe tylko tyle. W planach jest turbodoĆadowana wersja, na ktĂłrÄ pewnie jeszcze poczekamy dobrych kilka miesiÄcy. Hyundai otrzymaĆ bardzo dobry ukĆad trakcyjny.
Osoby zainteresowane nabyciem Velostera, mocno siÄ zdziwiÄ zaglÄ dajÄ c w katalog. 88 500 zĆotych za przyzwoicie wyposaĆŒonÄ wersjÄ Style, to stanowczo za duĆŒo. Za porĂłwnywalne pieniÄ dze, moĆŒemy zaczÄ Ä siÄ rozglÄ daÄ za rĂłwnie oryginalnym Volvo C30, czy chociaĆŒby Volkswagenem Scirocco.
*tb/ PRZECZYTAJ PEĆNY TEST TEGO SAMOCHODU * tb/