Zmiana jakoĆciowa
Hyundai przygotowujÄ c nowÄ ofensywÄ modelowÄ , odchodzi od oznaczeĆ w postaci symboli, wracajÄ c do sprawdzonych rozwiÄ zaĆ i lepszej rozpoznawalnoĆci swoich samochodĂłw. Ze sceny po piÄciu latach schodzi ix35, a w jego miejsce pojawia siÄ znacznie nowoczeĆniejszy i lepiej przygotowany do walki w segmencie kompaktowych crossoverĂłw Tucson. Nowy projekt o bardziej europejskiej charakterystyce juĆŒ wkrĂłtce pojawi siÄ w polskich salonach sprzedaĆŒy.
Tucson nazwÄ
nawiÄ
zuje do amerykaĆskiego miasta, podobnie jak wiÄkszy Santa Fe. KaroseriÄ natomiast zaprojektowano w Europie, natomiast produkcjÄ
zajmÄ
siÄ czeskie zakĆady. Najnowsze dziecko Hyundaia bazuje na rozwijanej systematycznie technologii i rozwiÄ
zaniach opracowanych przez KoreaĆczykĂłw. Globalny koncern jest samowystarczalny i zdecydowanÄ
wiÄkszoĆÄ czÄĆci wytwarza we wĆasnych fabrykach. Model wymiarami zbliĆŒony jest do Mazdy CX-5. Gabaryty przewyĆŒszajÄ
schodzÄ
cego z rynku Volkswagena Tiguana i KiÄ Sportage. W stosunku do poprzednika, nieznacznie urĂłsĆ. Nadwozie ma 447,5 centymetra dĆugoĆci, 185 szerokoĆci i 164,5 wysokoĆci. Pasem przednim wyraĆșnie nawiÄ
zuje do wspomnianego wczeĆniej Santa Fe, zaĆ tyĆ, zwĆaszcza od linii zderzaka doĆÄ mocno przypomina Jeepa Cherokee. WczeĆniejsza generacja byĆa najchÄtniej wybieranym modelem koncernu na Startym Kontynencie, a widoczny na zdjÄciach samochĂłd ma wszelkie atuty, aby wskoczyÄ na podium najszybciej rozwijajÄ
cego siÄ segmentu ostatniej dekady. Trzeba
przyznaÄ, ĆŒe karoseria prezentuje siÄ bardzo atrakcyjnie, zaĆ samochĂłd wyglÄ
da na znacznie droĆŒszy, niĆŒ jest w rzeczywistoĆci. To zasĆuga wielu przetĆoczeĆ, chromowanych ozdĂłb, wysoko poprowadzonej linii okien i wydatnego grilla z czterema poprzecznymi, srebrnymi listwami.