Trwa ładowanie...
25-05-2016 14:33

Hyundai rzuca rękawicę Tesli

Hyundai rzuca rękawicę TesliŹródło: zdjęcie producenta
d3vxsb8
d3vxsb8

W ciągu dwóch lat Koreańczycy chcą wypuścić na rynek elektryczne auto o zasięgu co najmniej 200 mil (ok. 320 km). Będzie to zatem bezpośredni rywal planowanego na ten sam okres samochodu Tesli - Model 3.

Hyundai w tym roku wprowadził do sprzedaży model Ioniq - auto z alternatywnym napędem, dostępne wyłącznie w wersji hybrydowej, plug-in lub elektrycznej. Ale maksymalny zasięg tej ostatniej nie przekracza obecnie 200 km. Niektórzy klienci czują się wobec tego niepewnie, czy nie zabraknie im energii w trasie. Jest to co prawda lepszy rezultat od tego, co proponują konkurenci w stylu Nissana Leaf czy VW eGolfa, ale w nieodległej perspektywie spodziewane są elektryczne auta o znacznie lepszych parametrach.

Barierę 200 mil ma przełamywać wspomniany Model 3 amerykańskiej Tesli, na który zebrano już kilkaset tysięcy zamówień. Podobne rezultaty może osiągać najnowsze auto koncernu GM - Chevrolet Bolt, który z taśm produkcyjnych ma zjechać jeszcze przed końcem tego roku (na Teslę trzeba czekać do 2018 r.). Ponieważ zapotrzebowanie na auta elektryczne systematycznie i szybko rośnie, zwój znaczący udział w rynku chce mieć również Hyundai.

Koreańczycy zapowiedzieli już, że pracują nad elektrycznym autem o zwiększonym zasięgu, które w ofercie firmy pojawi się w 2018 r. Na ten sam okres podobne konstrukcje zapowiedziały również Nissan i Audi. Wszystkie te samochody mają być idealnymi pojazdami rodzinno-miejskimi, a ich cena będzie znacznie niższa od tej, jaką obecnie trzeba zapłacić za "elektryka".

Borys Czyżewski

d3vxsb8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3vxsb8
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj