Test Hyundai Kony Electric: elektryk, w którym nie można narzekać na zasięg
Na papierze Hyundai Kona Electric zaskakuje zasięgiem. Producent deklaruje, że samochód przejedzie nawet 449 km na jednym ładowaniu. A jak to auto jeździ? Sprawdził to Maciej Gomułka.
Hyundai kona gościł już w naszej r… Rozwiń
Transkrypcja:
Hyundai kona gościł już w naszej redakcji natomiast była to wersja spalinowa
W tej chwili jedziemy elektrykiem
Pierwsze co odróżnia wersję napędzaną prądem to inny wygląd przedniej części nadwozia
Nie zobaczymy to już agresywnych
Odpowiedz
Zabudowany grill z daleka sugeruje że mamy do czynienia z wersją elektryczna
Z tyłu Zobaczymy nieco inny zderzak oraz oczywiście brak rury wydechu
Kiedy zajrzymy pod spód samochodu trafimy na zoptymalizowane pod kątem oporów aerodynamicznych po 2
We wnętrzu widzimy inną konsolę Centralna
W wersji elektrycznej jest ona bardziej jednolita i wyżej poprowadzona
Innym miejscu znajdują się przyciski
Usługi podgrzewania i wentylowania foteli podgrzewania kierownicy oraz wyboru trybu jazdy
Nad nimi znajduje się konsola do wyboru przez
Wyjście 12 V i gniazdo USB powędrowała do dolnej części konsoli Gdzie znajduje
Duża półka na 2:00
Wydawać by się mogło że z uwagi na umieszczone w samochodzie sporo akumulatory ucierpi na tym przestrzeń pasażer
Luk bagażowy
Okazuje się jednak że miejsca dla podróżujących samochodem nie zabrał
Jest go dokładnie tyle ile w
Jedyna różnica jest w bagażniku do dyspozycji mamy 332 L czyli o 20
W porównaniu do Korony z konwencjonalnym napędem
Mimo mniejszej pojemności
Nadal jest bardzo funkcjonalny
Hyundai kona w wersji elektrycznej dostępny jest w dwóch wariantach
Słabszy
Sześciokątny z baterią o pojemności 30
Oraz mocniejszy o mocy 2
Konik i baterie o pojemności 64 kW
Hyundai kona w wersji elektrycznej zapewnia bardzo fajne wrażenia z jazdy Możemy się nawet poczuć
Jak byśmy siedzieli za kierownicą samochodu sportowe
Elektryki już tak mają maksymalny moment obrotowy dostępny od samego początku potęguje ten sportowe wra
Tutaj mamy 395 niutonometr
Momentu obrotowego i jest to naprawdę imponująca
Samochód przyspiesza żwawo przy każdej prędkości nawet w trybie Eco
Więc nie musimy jeździć w trybie sport żeby poczuć stąd
Elektryzującą
Sportowo
Radość z
Samochód prowadzi się bardzo stary
Prawie tonę 7
Gdzieś to stabilność w tej masie musi być
Zaklęta
Problem pojawia się kiedy jesteśmy na przykład na
Wszystkim odcinku drogi na łuku
Mocno dodamy
No to wtedy pojawi się podsterowność wiadomo koła zerwą przyczepność
Maksymalny moment obrotowy dostępny jest od razu więc o to jest nie trudno podobnie Kiedy ruszamy ze Świat
Nie musimy się zbytnio starać żeby samochód zerwał przyczep
Zwłaszcza kiedy na przykład Wjedziemy na
Przejście dla pieszych wiadomo jest ono wymalowane taką śliwką farbą więc wtedy zerwanie przez
Nie będzie żadnego problemu według zapewnień producenta słabsza kona ma pokonać 289 km
Zaś mocno
440
Warto podkreślić że komputer pokładowy nas nie oszukuję
Pokonamy na przykład 20 km
To z zasięgu zniknie w dokładnie
TKM
Pod warunkiem że styl naszej jazdy i nie odbiega zbytnio od
W którym poruszamy się na coś
Nie musimy się obawiać niemiłych niespodzianek że po gwałtownym przyspieszeniu nagle zniknie nam parę kilometrów za
Co ważne podawany zasięg uwzględnia też
Innych urządzeń w sam
Wyłączyłem grzanie i
Spróbujmy
Włącz
8
Wyłączam
Samochód
Szybko reaguje
Zwiększanie i zmniejszanie poboru
Energy
Załóżmy że włączymy są
Fotelik
Grzanie
No i już stop
Zaszaleję
147
Mamy kilka trybów jazdy
Sportowy
Sport
Kiedy wciśniemy
Do
Trybu jazdy wówczas
Wówczas nie mamy ani grzania klimatyzacji mamy ograniczony
Systemy
Czuwać nad
Niebezpieczne
Komfortem ponieważ nie
Korzystamy z tempo
Na przykład
Apple
Maxima
Natomiast no
Nie musimy
Oszczędza
Przełącza się w tryb Eco i różnice Czuć od razu samochód nie reaguje tak do gwałtu
Dodawanie gazu
Prędkość jest ustawiona maksymalna na 100 km na godzinę
Włącza się automatycznie
Wyszukiwanie energii rekuperacja jest na drugim stopniu
Trzech możliwych do wyboru Oczywiście możemy to sobie sami regulować łopatkami na kierownicy
Prawa łopatka zmniejsza poziom rekuperacji
Go zwiększa
Tryb komfortowy jest chyba najfajniejszy do jazdy na codzień
Bo nie mam żadnych ograniczeń i płynących z tej potrzeby
Samochodu do odzyskiwania energii to ciekawe o w
Trybie
Echo
Kiedy hamujemy
Wówczas na liczniku pojawia się
Informacja
Ile
Daliśmy
To znaczy ile odzyskaliśmy
Która pozwoli nam na przejechanie dystansu
Wyświetla
Sprzedaż
Co co mi się tutaj nie podoba to system out
Regeneracji jak to nazywa
Hyundai
Jest to automatyczna rekuperacja
I samochód sam decyduje za nas kiedy i w jakim stopniu
Z jaką siłą energia będzie
I kiedy na przykład Zbliżamy się do świateł do skrzyżowania lub do ronda samochód
Wie o tym ponieważ
System bazuje
Naszej lokalizacji
I wówczas
Energa
Jest taki bardzo agresywny sposób
Opuszczając nogę z gazu bardzo mocno hamuje
To może irytować zwłaszcza kiedy chcę
Płyn niejednostajnie wówczas notensystem nam to nie
Może to też denerwować
Że jadą z nami ponieważ k
Odpuszczenie gazu powoduje że za palą się lampy stop kiedy dodamy gaz gasną kiedy puści
Znowu się zapalą wówczas
Tył może być bombardowany takimi sygnałami które No mogą generalnie i
Jak wygląda kwestia ładowanie
Samochód posiada złącze
2 oraz c
Co sprawia że możemy korzystać z Szybkich ładowarek
Należy jednak pamiętać że czasem kiedy na stacji szybkiego ładowania znajdują się na przykład 2 poj
To będziemy mieli mniejszy przydział moc
Jak widać nawet z mniejszą mocą naładowanie samochodu do 80% z poziom
26
Nie wygląda tragicznie
Kiedy natomiast jesteśmy sami na stanowi
Sytuacja wygląda bardzo
Kiedy nie mamy czasu ładowania do pełna nie zawsze się opłaca bo gdy bateria jest
80
Procentach
Zmniejszona jest moc quada
Kiedy Korzystamy ze słabszej ładowarki na przykład w galerii
To 30 minutowe zakupy połączone z ładowanie
Zwiększą nasz zasięg o około 18 km
Myślę że Hyundai kona wersję elektryczny jest samochodem który
Ukazuje elektromobilność od bardzo dobre jest
Ma
Fajnie
Szybko się ładuje oczywiście na Szybkich stacjach ładowania No bo z gniazdka
Ponad 30 godzin ktoś mógłby uznać za taki parametr do tej wsi mocno zniechęcający do
Do samochodu
Natomiast no umówmy się przy tym zasięgu nie będziemy tego robić co 2 dni tylko przy takiej normalne
Latarki codziennej praca zakupy do
No to nie wiem raz na tydzień
Między 100 jak najbardziej do przeżycia
Poza tym mamy tutaj bardzo fajne wyposażenie już w standardzie
Samochód Nie wyróżnia się na ulicy A z tego co słyszałem właściciela elektrycznych niekoniecznie chcą
Tak mocno zauważalnie i odbieranie jako
Ekscentryczny
Elektryczny którzy muszą się wyróżniać
Hyundai kona w wersji elektrycznej to wydatek Mini
165 000
Za wersję zmniejszą Bad
Większy zasięg to konieczność wydania
Za wersję
Weź wersja Platinum
206 zł
W tej cenie mamy absolutnie
Kto Hyundai jest w stanie
Kone za wyjątkiem skórze
Tapicerki do której dopłata wynosi 5000 zł
Sądzę że sposób w jaki jeździ elektrycznego Ona będzie w stanie przekonać wielu sceptyków elektromobilność
Do tego aby zainteresować
Ten temat
Entuzjastów bez emisyjnej jazdy natomiast ten model naprawdę może za
Doza