Trwa ładowanie...
07-09-2016 12:59

Hyundai Ioniq tańszy od konkurencji. I to dużo.

Hyundai Ioniq tańszy od konkurencji. I to dużo.Źródło: inf. prasowa
d4jdngl
d4jdngl

Hyundai chce podebrać klientów Toyocie. Do sprzedaży wchodzi właśnie nieduży miejski samochód hybrydowy o nazwie Ioniq. Ceny zaczynają się od 100 tys. zł.

To pierwszy na świecie model, który będzie oferowany z trzema różnymi napędami do wyboru: całkowicie elektrycznym, jako hybryda z możliwością ładowania z gniazdka (PHEV) oraz jako hybryda spalinowo-elektryczna. Pierwszy w salonach Hyundai pojawił się IONIQ w wersji hybrydowej.

Model Ioniq Hybrid napędza czterocylindrowy silnik 1.6 GDI o mocy 105 KM oraz silnik elektryczny o mocy 43,5 KM zasilany akumulatorami litowo-jonowo-polimerowymi. Łączna moc obu silników to 141 KM.

Ioniq Hybrid jest standardowo wyposażony w dwusprzęgłową skrzynię biegów 6DCT oraz bierne i czynne systemy bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów m.in. autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), aktywny asystent utrzymywania pasa ruchu (LKAS), system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) oraz system wykrywania martwego pola (BSD) z ostrzeganiem przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA). W standardzie auto ma siedem poduszek bezpieczeństwa, dwustrefową klimatyzację automatyczną z jonizatorem, tylną kamerę, aktywny tempomat oraz czujnik deszczu.

Za dopłata można wyposażyć Ioniqa w nawigację z 8” dotykowym ekranem, cyfrowym radiem DAB i 10-letnim programem aktualizacji MapCare.

d4jdngl

Ioniq Hybrid objęty jest 5 letnią gwarancją bez limitów kilometrów oraz 8-letnim programem Assistance, pod warunkiem wykonywanie przeglądów samochodu zgodnie z wymogami producenta. W podstawowej wersji Business kosztuje 99 900 zł. Wersje elektryczna i hybrydowa ładowana z gniazdka dostępne będą najprawdopodobniej w przyszłym roku.

Największy rywal Ioniqa to Toyota Prius. Napędzana układem hybrydowym o mocy 122 KM w wersji podstawowej jest droższa od koreańskiej konkurencji o blisko 20 tys. zł. Gdyby porównać wyposażenie obu aut, to za Toyotę w wersji Premium, najchętniej wybieraną przez klientów, trzeba zapłacić 127 tys. zł., 27 tys. zł. więcej niż za Ioniqa w wersji podstawowej Business.
Ciekawie zaczyna wyglądać rywalizacja w segmencie samochodów hybrydowych. Choć to nadal niewielki kawałek rynku, klienci coraz chętniej szukają takiego źródła napędu, także w Polsce. Przez pierwsze siedem miesięcy tego roku Toyota sprzedała u nas 4 176 hybryd. To wzrost aż o 127% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego.

Największy udział w sprzedaży ma kompaktowa Toyota Auris, lider na rynku hybryd w Polsce. Od stycznia do lipca na Aurisa Hybrid zdecydowało się 2 303 Polaków (+86%). Duża w tym zasługa zakupów flotowych. Toyota Prius znalazła 137 klientów.

Juliusz Szalek, Wirtualna Polska

d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj