*Na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu Hyundai zaprezentuje szerokiej publiczności zupełnie nową wersję modelu i30. Na pierwszych zdjęciach widać, że auto zmieniło się niemal nie od poznania, a w jego wnętrzu znajdziemy zupełnie nowy kokpit i elementy wyposażenia, których próżno było szukać u poprzednika. *
Hyundai i30 to model, z którym koreański producent wiąże ogromne nadzieje. To, że auto konkuruje na rynku z samochodami takimi jak Volkswagen Golf czy Opel Astra, jest sporym osiągnięciem, ponieważ jeszcze 20 lat temu nikt nie spodziewał się, że Koreańczycy osiągną takie tempo rozwoju.
Oficjalny debiut nowego Hyundaia i30 zaplanowano na salon samochodowy w Paryżu, który odbędzie się pod koniec września 2016 roku, ale producent już teraz zdradził kilka szczegółów dotyczących auta.
Wiadomo, jakie silniki trafią pod maskę. Klienci będą mieli do wyboru trzy jednostki benzynowe i jednego diesla. Nowością w gamie silników będzie turbodoładowany motor T-GDI 1.4 o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 242 Nm. Do wyboru będzie też silnik 1.0 również z rodziny T-GDI. Jego moc to 120 KM, a maksymalny moment obrotowy to 170 Nm. Najsłabszy benzyniak 1.4 MPI ma moc 100 KM i 130 Nm.
Klienci zainteresowani turbodieslami będą mieli do wyboru trzy warianty mocy silnika 1.6. Będzie to 95 KM, 110 lub 136 KM. Napęd w każdym przypadku będzie trafiał na przednie koła, a najsłabsze benzyniaki będą mogły współpracować tylko z manualną skrzynią sześciobiegową.
Do mocniejszych silników będzie można dokupić siedmiobiegową skrzynię dwusprzęgłową. Wymiary auta to: 4340 mm długości, 1795 szerokości i 1455 wysokości. Rozstaw osi to 2650 mm. Oznacza to, że nowy Hyundai i30 jest dłuższy, szerszy i niższy od poprzednika. Dzięki temu wygospodarowano nieco więcej przestrzeni dla pasażerów. Bagażnik nowego kompaktowego Hyundaia ma pojemność 395 litrów, natomiast po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa rośnie do 1301 litrów.