"Koreańczyk" z Europy
Hyundai podkreśla, że i20 to pierwszy prawdziwie europejski model tej marki, który w całości został zaprojektowany i opracowany na Starym Kontynencie, a produkowany będzie w Turcji. Dzięki temu ma być bardziej konkurencyjny i przypaść do gustu europejskim klientom.
Zgodnie z najnowszymi trendami, nowa generacja i20 jest o 40 mm dłuższa, 24 mm szersza, ale przy tym 16 mm niższa. Dzięki większemu o 45 mm rozstawowi osi nie zabraknie miejsca we wnętrzu. Co ważne, sporo miejsca jest nie tylko z przodu, ale też na tylnej kanapie. Hyundai chwali się, że oba rzędy mają łącznie aż 1900 mm miejsca na nogi. Na tym nie koniec. Urósł również bagażnik, który teraz pomieści 326 litrów.
Stylistyka i zawieszenie powstały w Europie z myślą o gustach i potrzebach mieszkańców Starego Kontynentu. W ofercie znalazły się trzy silniki benzynowe - 1,25 l (75 i 84 KM) oraz 1,4 l (100 KM). Klienci mogą też wybrać jeden z dwóch diesli - 1,1 l (75 KM) lub 1,4 l (90 KM). W 2015 roku dołączy do nich opracowany w Niemczech 1-litrowy benzynowy silnik, który dzięki turbodoładowaniu dostarczy nawet 120 KM.