Hyundai Grand Santa Fe: przedłużony SUV dla Europy

Obraz
Źródło zdjęć: © Tomasz Budzik

Znawcy rynku motoryzacyjnego są pewni, że w ciągu kilku najbliższych lat w Europie, Azji i USA wzrastać będzie zapotrzebowanie na SUV-y. W związku z tym już dziś producenci pracują nad tym, by na nie odpowiedzieć. Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie Hyundai przedstawi siedmioosobową odmianę modelu Santa Fe.

Przedłużona wersja Hyundaia Santa Fe po raz pierwszy została zaprezentowana podczas nowojorskiego salonu samochodowego w 2012 roku. Auto, które pokazano w Genewie, jest jednak przystosowane do wymogów europejskich klientów. Koreański SUV otrzymał adaptacyjne światła, system ostrzegania przed niezamierzonym przekroczeniem pasa ruchu oraz asystenta parkowania. Zmieniono również charakterystykę układu kierowniczego i zawieszenia, by kierowca lepiej mógł wyczuć drogę i nie obawiać się pokonywania zakrętów. W porównaniu z dostępną już na rynku wersją Santa Fe, koreańska nowość ma lekko zmieniony kształt osłony chłodnicy, reflektorów przeciwmgielnych, przedniego zderzaka, a także zmienioną tylną część nadwozia. Do odmiany Grand Santa Fe Hyundai zaproponuje felgi ze stopów lekkich o średnicy 18 lub 19 cali.

Samochód, który w założeniach producenta ma konkurować z propozycjami Volkswagena czy Nissana, został powiększony, by pomieścić dodatkowy rząd siedzeń. Długość nadwozia wzrosła o 22,5 cm, wysokość o 1 cm, a szerokość o 0,5 cm. Wymiary auta to 4,92 x 1,69 x 1,88 m, a rozstaw osi zwiększono do 2,8 m. W środku wygodnie mogą zasiąść pasażerowie przednich foteli i kanapy. Ci, którzy zostaną umieszczeni na dodatkowych dwóch siedzeniach, o ile są dorośli, mogą narzekać na ciasnotę. Miejsca te nie służą jednak do odbywania dalekich podróży.
Czwórka lub piątka pasażerów Grand Santa Fe nie powinna narzekać na brak miejsca i wygody. Po złożeniu ostatniego rzędu siedzeń, na ich bagaże będzie sporo przestrzeni - 634 litry.

Za napędzanie samochodu będzie odpowiadał silnik Diesla o pojemności 2.2 l. Jednostka rozwija moc 197 KM i może być sparowana z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów. We wnętrzu Grand Santa Fe znajdziemy wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,3 cala, a do wyboru będzie jeden z trzech poziomów wyposażenia.

Obraz
© (fot. Tomasz Budzik)

Tomasz Budzik, moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy