Hyosung GT650R
Klasa średnia z Korei
Niskobudżetowy pomysł na gwiazdę torów kartingowych i doskonalenia technik jazdy
Posiadanie w ofercie popularnego modelu średniej klasy jest dla japońskich producentów bardzo naturalne. Nie widzimy powodów, dla których koreańska marka miałaby być gorsza. Po niedawnym teście nakeda do redakcji trafiła wersja obudowana. Czy litera R w nazwie to tylko chwyt marketingowy, czy zwiastun sportowych emocji? Przedstawiamy Hyosunga GT650R.
Silnik to dwucylindrowe V2 o pojemności 647 cm3, kącie rozwarcia 90 stopni i czterech zaworach na cylinder. Moc 72 KM przy 9000 obr./min. Przeniesienie napędu za pomocą łańcucha i sześciobiegowej przekładni. Przednie zawieszenie to wciąż rzadki w tej klasie widelec upside-down o średnicy rury nośnej 41 mm.
Testowany motocykl, mimo aspiracji i efektownej litery R w logo, nie jest sportem. Na turystyczną alternatywę GT650P ma zbyt ekstremalną pozycję. Czym zatem jest? Naszym zdaniem, niskobudżetowym pomysłem na gwiazdę torów kartingowych i doskonalenia technik jazdy, ale pod warunkiem inwestycji w lepsze opony i hamulce.