Miękka hybryda w Ignisie, Swifcie i Baleno
Miękkie hybrydy największy sens mają w przypadku małych i tanich miejskich samochodów, dlatego właśnie na tę technologię postawiło Suzuki i oferuje ją w trzech swoich modelach – Ignisie, Swifcie i Baleno. Została ona od podstaw opracowana przez inżynierów japońskiej marki i ma być jej przyszłością. Czym różni się od typowych hybryd?
W klasycznych rozwiązaniach silnik elektryczny może sam napędzać samochód, natomiast w miękkich hybrydach już nie – tak można najprościej opisać różnicę. Suzuki posiada niewielki (ale umożliwiający szybkie ładowanie) akumulator umieszczony pod fotelem kierowcy. Dostarczana jest do niego energia uzyskiwana podczas hamowania. Oznacza to, że silnik elektryczny pełni m.in. rolę generatora prądu. Tak uzyskana energia elektryczna później wykorzystywana jest do uruchamiania silnika spalinowego podczas korzystania z systemu start-stop. Dodatkowo hybrydowe Suzuki nie posiadają klasycznego rozrusznika, a jednostka benzynowa startuje przy wykorzystaniu silnika elektrycznego.
W odróżnieniu od klasycznych hybryd, w ich miękkim wydaniu samochód nie rusza napędzany jednostką na prąd. Ta jedynie jest w stanie wspomagać napęd spalinowy przy mocniejszym wciśnięciu gazu.