Kosztowne tekstylia
Opel nie ma sobie równych w kwestii tapicerki.
Perforowana skóra "premium" w Insigni kosztuje aż 16 900 złotych. To 20 proc. wartości bazowej specyfikacji z podstawowym silnikiem. W Audi R8 znajdziemy podobnie wyceniony dodatek. Za 16 tysięcy możemy zdecydować się na podsufitkę z alcantary z ozdobnymi przeszyciami z palety Audi Exclusive. Szczyt możliwości personalizacji osiągnęło Porsche. W Panamerze za pokryte skórą kratki nawiewów producent życzy sobie blisko 8900 złotych. W sportowym 911 za skórzane obicie obudowy lusterka wstecznego trzeba zapłacić prawie 2400 zł. Kratki nawiewów są nieco tańsze niż w R8 - 6090 zł. Niemiecki koncern ma w ofercie kolejny ciekawy dodatek. W A6 na liście opcji można odhaczyć welurową wykładzinę i dywaniki ze skórzanym obszyciem za "okazyjne" 10 tysięcy. Wysokiej jakości materiał na desce rozdzielczej i drzwiach pochłonie dodatkowe 23 700 zł. W nieco mniej finezyjnym A4 za tapicerkę ze skóry i alcantary zapłacimy 6320 złotych.
Znacznie niższy rachunek wystawi nam Skoda. Za tapicerkę ze skóry naturalnej i tkaniny w Octavii dostaniemy fakturę w wysokości 3 tysięcy. Jedynie 100 złotych kosztuje obicie tylnej części przednich foteli skórą ekologiczną. Na 5500 zł wyceniono natomiast skórzane poszycie w Peugeocie 508. Drożej na tym tle wypada Ford. W modelu S-Max za wielokonturowe fotele z perforowaną skórą Ceramic zapłacimy 13 300 złotych.