Honda Civic Type R - błyskawiczny debiut
Wielkimi krokami zbliża się debiut dziesiątej generacji Hondy Civic. Japończycy już zapowiedzieli, że najostrzejsza odmiana modelu - Type R do sprzedaży trafi "natychmiast" po debiucie seryjnej wersji.
Nowy Civic ma być dłuższy, szerszy i niższy. A to oznacza, że kolejny Type R może nie być tak zwinny jak obecnie sprzedawane auto, które debiutowało ledwie rok temu. Dzisiaj Type R ma 310 koni mechanicznych, napęd na przednie koła oraz dwulitrowy silnik turbo i jest najmocniejszym hot hatchem z napędem na przednie koła. Aby poprawić osiągi następcy, inżynierowie zapowiedzieli, że do nowego Type R trafi ten sam silnik ale mocno zmodyfikowany. Moc ma wzrosnąć do 340 KM (+30 KM) a moment do 450 Nm (+50 Nm).
Co z napędem? Plotki twierdzą, że nowy Civic Type R będzie do setki będzie przyspieszał w 5 sekund. Nie wiadomo, czy moc nadal trafiać będzie wyłącznie na przednią oś, czy zainstalowany zostanie napęd AWD. Jeśli tak, to Honda podąży śladem Forda, który z przednionapędowego RS-a, przy ostatniej generacji zrobił auto czteronapędowe.
Obecnie sprzedawana Honda Civic Type R ma 310 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Stawia to japońskiego hot hatcha po środku stawki. Honda jest minimalnie mocniejsza od Volkswagena Golfa R (300 KM i 380 Nm momentu obrotowego), Peugeota 308 GTI (270 KM i 330 Nm) i Seata Leona Cupra (290 KM i 350 Nm). Królem segmentu jest jednak Ford Focus RS (350 KM 440 Nm) i nawet jeśli zmierzy się on z najnowszą Hondą Civic Typer R, to japońskie auto będzie minimalnie słabsze.
Nowa Honda Civic Type R do sprzedaży ma trafić we wrześniu 2017 roku. Debiut dziesiątej generacji Civica zaplanowano jeszcze w tym, podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu.
Marek Adamowicz, źródło: Carscoops.com