Nadwozie
Sedan jest o blisko 30 cm dłuższy i nieco (o 2,5 cm) niższy niż 5-drzwiowy Civic. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9767/honda-civic-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Zachował jednak charakterystyczną stylizację z mocno do tyłu pochyloną szybą przednią i krótkimi zwisami; przednim i tylnym. Sedan odznacza się bardzo estetycznie wyprofilowaną tylną częścią nadwozia, która nieco przypomina rozwiązania Volvo.
Część przednia nadwozia odmiany 4-drzwiowej jest inaczej ukształtowana niż 5-drzwiowej. Inaczej też wygląda deska rozdzielcza – mniej futurystyczna i chyba bardziej „przyjazna” kierowcy. Zresztą – Civic 4-drzwiowy jest adresowany do innego odbiorcy niż 5-drzwiowy. Ma nim być człowiek szukający przede wszystkim wygody jazdy dla siebie i rodziny. Zadowoli go też tzw. bezpieczna konstrukcja nadwozia, sztywna, w dużej mierze (38 proc.) wykonana ze stali o wysokiej wytrzymałości, jednocześnie skutecznie pochłaniająca energię podczas zderzenia.
Silnik
Civic sedan oferowany jest na naszym rynku z benzynowym silnikiem o pojemności 1,8 l, znanym z odmiany 5-drzwiowej. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9767/honda-civic-2-b.jpeg',500,401) ) |
| --- | To jednostka nowa, stosowane dopiero od jesieni 2005 r. i o bardzo innowacyjnej technologii zmiennych faz rozrządu VTEC, która umożliwia uzyskanie małego zużycia paliwa, na poziomie jednostki 1,5 l i jednocześnie dobrej dynamiki pojazdu porównywalnej do silnika 2-litrowego.
GALERIA HONDY CIVIC SI SEDANGALERIA HONDY CIVIC SI SEDAN
Nowy silnik 1,8 l odznacza się korzystnym przebiegiem momentu obrotowego, zwłaszcza zwiększoną jego wartością przy małych i średnich obrotach. Przyczynia się do płynnej jazdy samochodem.
Z silnikiem 1,8 l są kompletowane do wyboru dwie skrzynie przekładniowe: mechaniczna 6-biegowa i automatyczna 5-biegowa ze „sportowym” trybem pracy, w którym zmiana poszczególnych przełożeń następuje przy wyższych prędkościach obrotowych silnika.
Wrażenia z jazdy
Po zajęciu miejsca za kierownicą pierwsze wrażenie, o czym już wspominaliśmy, to zaskoczenie „spokojniejszym” niż w Civicu 5-drzwiowym wystrojem deski rozdzielczej. Mniej rozprasza ona uwagę kierowcy, przy czym też jest też nowoczesna.
Kierowca ma bardzo wygodną pozycję, dobrze ukształtowany fotel, który w wyposażeniu standardowym ma regulację wysokości. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9767/honda-civic-3-b.jpeg',500,312) ) |
| --- | Standardem jest również dwupłaszczyznowa regulacja kolumny kierownicy. Z miejsca kierowcy jest bardzo dobra widoczność. Precyzyjnie pracują urządzenia sterowania pojazdem. Wspomaganie kierownicy podczas jazdy pozamiejskiej wydaje się być zbyt czułe.
Duże wrażenie robi wygoda jazdy wynikająca z zestrojenia zawieszenia. charakterystykę pracy elementów tłumiących dobrano inaczej niż w odmianie 5-drzwiowej. Zawieszenie jest miękkie, powoduje nawet wychylanie się nadwozia podczas jazdy, ale wprost doskonale tłumi nierówności nawierzchni polskich dróg.
Kierowca będzie zadowolony z silnika, który łatwo rozpędza samochód, a przy tym, jest elastyczny. Układ hamulcowy, z mechanizmami tarczowymi przy 4 kołach pracuje płynnie i skutecznie.
Wybrane dane techniczne:
| Liczba cylindrów/zaworów | 4/16 |
| --- | --- |
| Pojemność skokowa (cm3 ) | 1798 |
| Moc maksymalna (KM przy obr/min)
| 140/6300 |
| Maks. moment (Nm przy obr/min) | 174/4300 |
| Rozpędzanie 0-100 km/h (s) | 9,0 |
| Prędkość maksymalna (km/h) | 200 |
| Zużycie paliwa: miasto/poza miastem (dm3 /100 km) | 8,7/5,5 |
| Długość/szer./wysokość pojazdu (cm) | 455/175/144 |
| Pojemność bagażnika (dm3 ) | 375 |
| Cena (zł) | 69 900 |
Autor: Zdzisław Podbielski