Ekologiczna prawda, ekonomiczna bajka
Przy normalnej jeździe: 6,5 l/100km na trasie i 7-8 l/100km w mieście, a kierowca z ciężką nogą może zmusić hybrydową Hondę, by paliła nawet w granicach 10 l/100 km. Czy takie auto można nazwać ekologicznym? Raczej nie. Oszczędności nie widać też, gdy zestawimy cenę hybrydowego Civica ze zwykłym. 96 600 zł trzeba zapłacić za hybrydę, a za wersję z benzynowym silnikiem 1.8 w najlepszej wersji wyposażenia: 75 400 zł. Z kolei pięciodrzwiowa Honda Civic z dieslem bez trudu uzyska podobne lub nawet lepsze wyniki spalania, a kosztuje o wiele mniej: 85 400 zł. Hybrydowego Civica możemy nazwać zielonym tylko dlatego, że japońskim inżynierom udało się w nim zredukować emisję dwutlenku węgla do atmosfery do poziomu zaledwie 109 g/km. Przyroda odetchnie z ulgą, ale właściciele hybryd w Polsce nie mają żadnych ulg.