Walka o tron
Civic jest równie wiekowy, co i Golf, ale statusu króla kompaktów w Europie nie miał nigdy. Volkswagen na łatkę wzorca w tej klasie pracował dość długo i pewnie przez wiele kolejnych lat trudno będzie go zdetronizować. Jest jednak jedna kategoria, w której Japończycy mają szansę na zwycięstwo – silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra. W niemieckim samochodzie taka jednostka znajduje się już od dłuższego czasu. Honda dopiero kilka miesięcy temu pokazała światu swoje najnowsze dzieło. Pod względem parametrów, wyraźnie przewyższa swojego rywala, a jak sytuacja przedstawia się w praktyce? Postanowiliśmy to sprawdzić.
Oba auta są do siebie mocno zbliżone. Trudno jest wyłonić zwycięzcę tego porównania, chociaż Volkswagen sprawia nieco lepsze wrażenie. Dysponuje bardziej dopracowanym układem jezdnym i oferuje wyższą jakość wykończenia. Honda przekonuje wyrazistym charakterem i bogatszym wyposażeniem standardowym. Z pewnością, szybciej przekona do siebie młodszych klientów z uwagi na odważną stylizację i zdecydowanie bardziej sportowe osiągi.