Z nowym silnikiem Diesla
Mały silnik wysokoprężny jest tym, czego dotychczas najbardziej brakowało Hondzie Civic. Pierwszy diesel zadebiutował w japońskim kompakcie w 2003 i od razu przypadł do gustu dziennikarzom na Starym Kontynencie. Niestety, niezbyt korzystne przepisy akcyzowe dla jednostek o pojemności wyższej niż dwa litry, wywindowały cenę produkowanego w Japonii auta do góry i jego konkurencyjność względem europejskich rywali spadła. Azjaci doszli jednak do wniosku, że należy poprawić sytuację ekonomiczną firmy w Europie. W związku z faktem, że coraz więcej klientów skłania się ku 1.6 TDI lub 1.5 dCi, inżynierowie Hondy opracowali silnik, który uchodzi obecnie za najlepszy w klasie. Debiutuje w Civicu, ale już za kilka miesięcy zostanie wprowadzony do największego SUV-a koncernu - CR-V. O ile w tak dużym samochodzie mały motor zaspokoi tylko najmniej wymagających nabywców, tak w kompakcie sprawdzi się w zupełności. Najnowsza konstrukcja i-DTEC rozwija 120 koni mechanicznych i 300 Nm momentu obrotowego.