2017: Toyota Camry (XV70)
Toyota Camry najnowszej generacji wraca nie tylko do Europy, ale także do Polski. Według szacunków europejskiego oddziału producenta, Polska ma być głównym rynkiem zbytu dla tego modelu. Wbrew pozorom i waszym wyobrażeniom, Camry jest pozycjonowana w segmencie D, a głównym konkurentem ma być Volkswagen Passat.
Nowa Toyota Camry powstała na platformie TNGA, ma lekką, sztywną konstrukcję z nisko umieszczonym środkiem ciężkości. Na rynku europejskim będzie oferowana wyłącznie z napędem hybrydowym o mocy 218 KM. Nowej generacji, pozwalającym na jazdę w trybie EV z prędkością do 125 km/h dzięki zupełnie nowej konstrukcji przekładni.
Tu historia się powtarza, tylko w druga stronę. Camry zastępuje Avensisa, a jedną z przesłanek jest odwrót od silników Diesla. Tak jak 15 lat temu nie opłacało się opracowywać diesla dla Camry, tak teraz nie opłaca się tworzyć hybrydowego Avensisa.
Toyota wiąże duże nadzieje z tym samochodem w Polsce, gdzie po 15 latach nieobecności na rynku wciąż jest w czołówce najlepiej rozpoznawalnych modeli w swojej klasie. Na debiut na polskim rynku jeszcze trochę poczekamy - do maja 2019 roku.