Jeżdżąca legenda
Stale zwiększane są również nakłady na opracowania techniczne. Ich efektem są nowości wprowadzane w kolejnych modelach, jak np. ABS (po raz pierwszy w samochodzie z przednim napędem), napinacze pasów bezpieczeństwa, airbag, czy opracowane przez inżynierów firmy Saab TCS (system antypoślizgowy) i System wtrysku Saab Trionic, wykorzystujący 32 bitowy mikroprocesor. Kolejny etap rozwoju firmy to wykorzystanie osiągnięć laboratoriów własnych i General Motors (15 grudnia 1989 GM wykupił udziały większościowe w firmie), czego efektem jest m.in. Saab 900 zaprezentowany w lecie 1993 (posiada on płytę podłogową Opla Vectry). To także nowe osiągnięcia w dziedzinie bezpieczeństwa jak wprowadzenie ruchomego zagłówka przesuwającego się w czasie zderzenia za głową pasażera do przodu SAHR (Saab Active Head Restraint) i bocznych stref zgniotu.