Renault 5, rok 1972
Największą sensacją początku lat siedemdziesiątych jest jednak rozpoczęcie produkcji kolejnego światowego hitu. Jeszcze w październiku 1971 szefowie firmy zaprzeczali, jakoby trwały prace nad nowym modelem. Tymczasem 28 stycznia 1972 świat poznał model Renault 5. Pod maską montowano silniki sprawdzone w samochodach Renault 4 (782 ccm - 36 KM) i Renault 8 (956 ccm - 47 KM). Mała „Renówka” szybko znalazła aprobatę na rynku. Panowała wówczas niewielka konkurencja (największym rywalem był włoski Fiat 127), a jednocześnie coraz częściej wybierano samochody małe i ekonomiczne (można zaryzykować stwierdzenie, że to właśnie wówczas narodził się segment B). Jeżeli dodamy do tego, że pojazd miał komfortowe zawieszenie, doskonałą stabilność na drodze i ładną linię nadwozia, sukces był gwarantowany.