1984-1991: Opel Kadett E
Drugi Kadett z napędem na przednią oś, produkowany w latach 1984-1991, uzyskał tytuł "Samochodu roku 1984". Osiągając liczbę 3 779 289 sprzedanych egzemplarzy, stał się największym bestsellerem Opla do dziś dnia oraz prawdziwym aerodynamicznym mistrzem świata. Bazujący na projektach swoich poprzedników, ale z całkowicie nową stylistyką typu hatchback, Kadett E miał przed sobą świetlaną przyszłość. Kadett D ze współczynnikiem oporu powietrza równym 0,39 był najlepszy w swojej klasie, ale bladł w porównaniu ze swoim następcą. Po 1 200 godzinach testów w tunelu aerodynamicznym, model E osiągnął wartość 0,32. Wersja sportowa GSi ze współczynnikiem oporu powietrza 0,30 i czołową powierzchnią oporu aerodynamicznego 0,57 m kw stała się najbardziej aerodynamicznym hatchbackiem na świecie.
Już po kilku miesiącach nowy model okazał się wielkim sukcesem. Rok 1987 zaowocował zarejestrowaniem 625 000 nowych Kadettów w całej Europie. Do tego czasu wersja kombi wspięła się już na szczyt w swojej klasie. Od jesieni 1985 r. wariant notchback znów był na fali, po raz pierwszy od czasów Kadetta C. Co więcej, odmiana sportowy GSi już tworzył historię. Pojawienie się w roku 1987 legendarnego 16-cylindrowego silnika zostawiło konkurencję daleko w tyle.