Polski akcent - część pierwsza
Wstyd by było mówić o Fiacie nie wspominając o marce tak nam bliskiej. Polski Fiat został utworzony w 1932 roku,kiedy to polski rząd podpisał porozumienie z FIAT-em dotyczące produkcji licencjonowanych samochodów w Państwowych Zakładach Inżynierii w Warszawie. Głównie produkowano wtedy modele takie, jak 508/III Junak, 508 Mazur i 618 Grom. Marka zniknęła wraz z wybuchem II wojny światowej, gdy fabryka została zajęta przez niemieckich żołnierzy. W latach 60. Polski Fiat wrócił, gdy polski rząd odnowił powiązania polskiego przemysłu motoryzacyjnego z FIAT-em i kupił licencję na model Polski Fiat 125p. Na zdjęciu obok przedstawiona jest siostrzana włoska 125. 125p, popularnie znany jako "duży Fiat" wprowadzony został jako następca przestarzałej Warszawy 223/224. Konstrukcyjnie jest połączeniem włoskich 1300/1500 i 125. Napędzane benzynowymi R4 OHV o pojemnościach 1,3 i 1,5 litra, później także niektórymi jednostkami z Poloneza - który, mając zastąpić dużego Fiata, został wprowadzony w 1978, choć produkcja 125p
ustała dopiero w 1991r.