Najpierw mycie
Komplet opon po zdemontowaniu należy umyć. Wykorzystujemy do tego szczotkę lub gąbkę, jakiej można używać do czyszczenia karoserii samochodu. Jeśli jesteśmy zwolennikami myjek ciśnieniowych, warto pamiętać, że minimalny odstęp pomiędzy bieżnikiem i dyszą powinien wynosić 30 cm. Inaczej możemy po prostu go mechanicznie uszkodzić Lepiej jednak wykorzystać tradycyjną szczotkę. Ogumienie myjemy wodą, a jeśli to potrzebne, można użyć szamponu samochodowego. Czy warto używać kosmetyków? Na rynku znajdziemy wiele preparatów, które nakłada się na suche lub mokre opony. Jeśli wybierzemy środek renomowanego producenta, możemy mieć pewność, że nie pogorszymy stanu ogumienia. Może on natomiast zapobiec wietrzeniu gumy podczas składowania.
W przypadku kompletu zimowego, którego bieżnik posiada wysokie klocki i nacięcia, tzw. lamele, konieczne jest usunięcie kamieni, które wczepiają się w te elementy. W przeciwnym wypadku wyważanie przed kolejnym użyciem nie da satysfakcjonujących efektów.