Benzynowe 1.4 i 1.6 PSA – rodzina TU
Silniki wolnossące stosowane w autach Citroëna i Peugeota nie cieszą się aż tak dużą sławą jak jednostki niemieckie czy japońskie, jednak pod względem wytrzymałości nie ustępują im na krok. Te motory charakteryzują się bardzo prostą konstrukcją, stworzoną w latach 90., kiedy to trwałość była kluczowym priorytetem. Obecnie silniki z serii TU można znaleźć w starszych samochodach, które mają już kilkanaście lat. Mimo to jednostka pod nazwą EC5 produkowana była do 2018 roku i montowana w modelach Citroën C-Elysée i Peugeot 301 jako 1.6 VTi. Dzięki wprowadzeniu zmiennych faz rozrządu, silnik ten spełniał normy Euro 6, jednak warto zaznaczyć, że nie jest to ta sama konstrukcja co silniki z rodziny Prince. Niezależnie od roku produkcji, jednostka ta jest przyjazna instalacjom LPG, prosta w obsłudze oraz naprawach, a dodatkowo łatwo dostępne są do niej niedrogie części zamienne. Wśród najczęstszych usterek można wymienić problemy z cewką zapłonową czy zanieczyszczenie przepustnicy. W szczególnie zaniedbanych lub silnie eksploatowanych egzemplarzach może wystąpić zwiększone zużycie oleju.