Nowe wcielenie legendy
Mustang został opracowany w wersjach fastback oraz cabrio. Obie odmiany zachowały rozpoznawalne elementy tego modelu - długą, wyprofilowaną maskę silnika oraz krótki tył. Charakteru nadają też nisko poprowadzona linia dachu, szeroka sylwetka, mocno pochylone szyby, trójwymiarowe reflektory oraz nowy kształt przedniego pasa. Wersja cabrio została wyposażona w wielowarstwowy dach płócienny.
Przy powstawaniu wnętrza projektanci inspirowali się wyglądem kokpitu samolotu - świadczą o tym duże, czytelne wskaźniki oraz ergonomicznie rozmieszczone przełączniki. Kabina stała się bardziej przestronna dzięki szerszemu nadwoziu oraz nowym tylnym zawieszeniem. Podróżujący Mustangiem mają więcej miejsca do dyspozycji przede wszystkim na wysokości ramion i bioder. Zwiększeniu uległ również bagażnik.
Zgodnie z zapowiedziami producenta model posiada dopracowany układ jezdny zestrojony z uwzględnieniem wymagań europejskich klientów. Najmocniejszą wersją jest 5-litrowa jednostka V8 (426 KM, 529 Nm). Do dyspozycji są też 3,7-litrowy motor V6 oraz nowy, 2,3-litrowy silnik EcoBoost. Wyposażono go w bezpośredni wtrysk paliwa, układ zmiennych faz rozrządu oraz turbodoładowanie. Jednostka EcoBoost generuje 309 KM mocy i 407 Nm momentu obrotowego dzięki nowatorskiemu kolektorowi dolotowemu i specjalnej konstrukcji turbosprężarki. Motor współpracuje z automatyczną skrzynią biegów dostępną w połączeniu z łopatkami do zmiany przełożeń montowanymi przy kierownicy.