Ford Mondeo MK5 Kombi 2.0 TDCi 150 KM, 2015 [PL/ENG] - test AutoCentrum.pl #166
Test Forda Mondeo MK5 Kombi z silnikiem 2.0 TDCi o mocy 150 KM
Witam serdecznie Na początek Krótk… Rozwiń
Transkrypcja:
Witam serdecznie Na początek Krótka historia rok 2012 Stany Zjednoczone 38 nowe Mondeo u Niech
to się nazywa Fusion Europa czeka rok 2013 Chińczycy nowy Mondeo Uniejów to się
nazywa Mondeo Europa czeka rok 2014 klienci pod koniec roku mogą wreszcie poznali
ceny i mogą wreszcie składać zamówienie do nowego Mondeo a dostawa
dopiero od 2000 do 2015 roku i wreszcie styczeń 2015 pierwsi
klienci pewnie już odbierają samochody tymczasem dziennikarze wciąż czekają dlatego do
parku prasowego te samochody do jadą dopiero w okolicach marca a wy wciąż mnie pytacie Kiedy
będzie wreszcie test nowego Mondeo Postanowiłem więc wziąć sprawy w swoje ręce i dzwoniłem do Największej grupy zielarskie w Polsce
czyli do PGD a konkretnie do salonu Eurocar naszego Krakowskie Godzilla Forda i poprosiłem o użyczenie samochodu na
weekend co też zrobili za co wypada w tym momencie podziękować a teraz Zapraszam na nasz krótki weekendowy
test ponownie
Witam następnego dnia i zaczynamy od 4
Styki czyli od czegoś co się zmieniło w dużym stopniu co przyciąga uwagę i co niewątpliwie się
udało z wyglądu teraz ten samochód zapomnijcie o tym że nasza testowa wersja jest
wyposażona w 16 calowe felgi dlatego że one trochę psują ogólny wizerunek ale i tak
ten przód zwróć uwagę szczególnie na te przetłoczenie na masce ten samochód niezależnie od tego
czy to będzie diesel czy benzyna czy nawet Może w przyszłości 1 litrowy silnik on zawsze wygląda jakby miał pod maską
z końmi do tego jest ten przód Ala Aston Martin te bardzo ładnie narysowany światła
to wszystko naprawdę wygląda fantastycznie i to chciałbym nawiązać nie do anegdotki które odpowiadają
Forda Focusa po face liftingu Wygląda na to że Franek który przy face liftingu
Focusa zapił i nie narysował do końca tyłu wciąż utrzymał swoją dlatego
że tak jak przód zmienił się fantastycznie tak z tyłu tych zmian Szczerze powiedziawszy za
wiele nie ma Zresztą można to powiedzieć o całej linii nadwozia tego samochodu dlatego zewnątrz
jak popatrzymy na auto nie dostrzegają szczegółów tylko na ogólną linie to bez dwóch
zdań widzimy że jest to Ford Mondeo i to jest moim zdaniem dobra wiadomość dlatego że tutaj swoją
jakby tradycje twojego bestsellera Mondeo każdy rozpoznaje na ulicy i myślę że to że
on nie poszedł jakąś totalnie odjechane strony tylko pozostał wciąż sobą jest informacja podobnie
jak w poprzednich generacjach Ford kontynuuje tradycje oferowania Mondeo w trzech wersjach nadwoziowych a więc
Mondeo dostępny jest jako Sedan jako bardzo praktyczna wersja jako i jeszcze
bardziej praktyczna wersja Cobi i to jest to jedna z różnic które dzielą Mondeo od Passata
dlatego że Passat jest dostępny albo w wersji Sedan albo w wersji kombi nie ma tej bardzo praktyczne
i pośredniej wersję Czy Lidzbark którą fortnite z Czemu nazywa hatchback jem silników do wyboru Mamy
mnóstwo i to jeszcze nie jest ostatnie słowo Forda bo obecnie na silników brakuje litrowej jednostki
Ekobud teraz paletowe benzynowych silników otwiera półtora litrowa jednostka która ma 160
koni wyżej w hierarchii Story 2 l 203 koni i najwyżej 240
konne jednostka 20 Ekobud jesteś wersja hybrydowa która łączy
silnik spalinowy dwulitrowy i dwa silniki i obowiązkowa skrzynie cvt i
taki zestaw daje 187 koni mechanicznych i to jeszcze uwaga ciekawostka Sedan
jest dostępny tylko w wersji hybrydowej jest dostępna tylko w wersji Sedan
dlaczego tak jest no prawdopodobnie dlatego że baterie zajmują trochę miejsca dlatego
Ford postanowił że zaoferuje tylko dla osób którym tak bardzo na praktyczność i nie zależy
albo takich osób na pewno nie można zaliczyć klientów kupujących liftback a pani tych tym bardziej
którzy kupują kombi a więc poza tylko sedan Sprzedam który daje relatywnie niewielką
pojemność bagażnika Właśnie przez te baterie zaledwie 383 l porównując pojemnością
Sedana w Passacie 3 litry mniej miłośnicy dziwny mają do wyboru 4 jednostki 1,6
TDCI które ma 115 koni i od razu pytanie dlaczego nie 1 5 TDCI 120
koni dostępnych po liftingu Focusie nie bardzo to rozumiem ale tak już jest jesteś odmiana 1,6
econetic która ma te same 115 koni ale jest znacznie bardziej oszczędne No i dwie
odmiany się 0 TDCi które mogą mieć albo 150 koni jak testowany
przez nas samochodzie albo 180 koni na 150 konny odmiana napędu oczywiście
przednie koła jestem albo automatyczne skrzynie biegów powershift albo za pośrednictwem 6-cio
biegowej manualnej skrzyni biegów jak w naszym przypadku i w naszym przypadku potrafi się rozpędzać zdaniem
producenta do 200 kilometrów na godzinę a do setki czekamy zdaniem producenta 9 i 4/10
sekundy Natomiast jeśli chodzi o spalanie to podobno w trasie ten samochód ma spalić
4,5 kilometrów a w mieście 5 i 360 2 litrowy
w zbiorniku paliwa oznacza to zasięg powyżej 1200 km ale jeszcze nie zdążę zrobić testu przez
A zrobiłem już te spalanie jej szczerze powiedziawszy tych optymistycznych prognoz Nie potwierdzam warto
też wspomnieć o Easy Fuel czyli w patencie Forda na łatwe tankowanie
test
dwumetrowca
zacząłbym
od
pochwały dla foteli dlatego że fotele Ford nazywa w wielokulturowym dlatego
że one mają jakoś specjalnie dużo regulacji można wypowiedzieć że mają takie podstawowe typowe dla
tego segmentu a więc elektryczna regulacja to mamy prawdę elektrycznie regulowany osobno osobno
tył to jest przyjemne rzecz to mamy regulację ale dwupłaszczyznowa tylko ja odcinka lędźwiowego ale
to nawet nie chodzi o to ile elementów tego fotela się rusza tylko to kiedy w nim wszędzie mi
okazuje się że do pomijając to że on jest dosyć krótki to jest Mada także
on jest niezwykle wygodny i tak chyba jego wielokonturowe czy wynika z tego że po prostu jest to dobrze do
do pleców i to jak widać także dwumetrowca albo też pochwalić da się wyregulować się zagłówek tak
że również jej Wysoka osoba nie będzie miała problemów No i teraz tak nad głową mamy trzy
palce wolnej przestrzeni na kolana miejsca również nie brakuje kierownicy regulujemy oczywiście
w dwóch płaszczyznach regulujemy całkiem dużym zakresie zajęcie miejsca generalnie stanowi problemu
teraz zobaczymy
Proszę bardzo bez problemu wszystko jest na twoim miejscu Umyj zobaczymy jak to wygląda w przypadku Forda
Mondeo długość miejsca jest tak w sam las ale gdyby zabrakło mi jednego centymetra
choćby to wtedy miałbym problem taki że tutaj fotel przede mną ma Oczywiście taki kształt który pozwala
tam gdzieś złożyć kolana ale dla dwumetrowca to już niestety jest za mało ich tutaj ta krawędź jest
bardzo twardo temat głową natomiast miejsca jest No powiedziałbym że tak zupełnie się nie wyprostuje jak
się delikatnie jest udawać że jadę i nic mi nie przeszkadza ale od głową nie ma miejsca praktycznie bez zbędnego
więc powiedziałbym że zaliczony ale tak na wcisk na pewno nie tak jak to było Passacie
gdzie siedziałem bez problemu się zmieściłem i na długość i na wysokość teraz 7 się naprawą
strony widzimy to całkiem skromnie wyglądający to środkowy i tutaj to
dobra wiadomość akurat w porównaniu do Passata który Jeśli dobrze pamiętam Ma bardzo duży ten tunel więc
tutaj piąta osoba będzie bardziej komfortowo Podróżowała mamy to na na tylną kanapę
ale jest ona wie w taki jak kiedyś bez żadnych regulacji przypomnę że Passat nawet w
podstawowej wersji wyposażenia
ma tutaj
trzystrefowa więc to jest jeszcze jakaś tam różnica Warsztatowa że nie no i jeśli
chodzi o praktyczność to to mamy kieszonkę jedną kieszonkę drugą taką podobnie jak z przodu z troszkę nie
określonego kształtu na na różne przedmioty w drzwiach Oczywiście mamy też
podłokietnik tutaj włożymy kubeczki tutaj tutaj
tutaj o jest tutaj schowam jakieś nasze drobiazgi No a tu mamy również przejście
na przewożenie nart także jest to wszystko na nad głową również mamy światło dla
pasażerów podróżujących z tyłu Także nie jest źle troszkę bo zabrakło mi miejsce
na nogi nad głową Ale to nie jest wcale zabrakło że go naprawdę Brakuje tylko
bardziej dlatego że jeśli popatrzymy na milimetry dokładnie obserwując różnice w wymiarach
pomiędzy Passatem a Mondeo się że to jest różnica paru milimetrów i to nie wiem czy nie na korzyść Forda
Mondeo Musiałbym to sprawdzić Ale pamiętam że to jest niemal to samo tymczasem praktyce okazuje
się że to niestety No i teraz bagażnik czyli rzecz najważniejsza W każdym kombi zacznijmy jednak
od paru słów krytyki ci chodzi o klapę bagażnika Otóż jest to dosyć kapryśna pani
która odprowadzić do domu zawsze
zawsze
teraz
jak widać klapa nie ma zamiaru się otwierać sama tylko trzeba ją podnieść do końca
nie wiem dlatego być może to jest przypadłość akurat naszego testowanego egzemplarza Mam nadzieję że wszystkie samochody takiego problemu
nie mają bo nie ukrywam że jest to dosyć denerwujące otwierać popychacz do Piły do góry stoi i czeka dobra Zapraszam do środka
a to mamy 500 litrów pojemności bagażnika i to jest zła wiadomość dlatego że wcześniej było więcej w zależności od tego czy to
było koło dojazdowe czy i pełnowymiarowe było albo 30 do 49 litrów więcej nie porównując
już do Volkswagena Passata której wersji koło wydaje 650 litrów ma więc to już jest przepaść 150 litrów różnicy
oczywiście Ten samochód jest w nocy ładniejsze zgrabniejsze teraz zobaczyć żeby się przyzwyczaić od razu się podoba no
ale 150 litrów to jest zawsze coś mamy
to też podnoszoną oczywiście podłogę można złożyć w ten sposób W sumie to nie bo co
bo tutaj nie wiem chyba że perkusista będzie jeździł będzie mógł tutaj talerze swoje przewozić No możemy to w ten sposób dostać
się do trójkąta i tutaj Leica poza tym nie ma tutaj się do czego dostać Bo jeśli wyciągnąć koło
dojazdowe które tutaj jest pod tą pianką to i tak musimy tą podłogę wyciągnąć w całości
Możemy też odruchowo zrobić to co zrobiło Już parę osób przede mną tutaj ma paryski paryski
już to były mianowicie podnieść podłogę o w ten sposób ale się wtedy nawet zaklinuje tylko
że zaklinuje się rysując plastiki
powłokach miasto był chyba wypadek troszkę przy pracy Że tak im
wyszło poza tym jeśli chodzi o praktyczność mamy to proszę bardzo taką taką Kieszonkowo po lewej stronie Po tutaj
po lewej mamy dodatkowo jeszcze takie elastyczny pasek którym jak widać przechowuje
się gaśnice mamy też roletę roletę która jeździ na prowadnicach
łatwo jak zwinąć rozwinąć wszystko jest w porządku Mamy też wyjście 12 voltów mamy też dwa
haczyki chociaż tym uważam że są dosyć mało praktyczne bo są takie malutkie
jeszcze będziesz zamarznięte ręce w zimie prawda i kilka siatek i spróbuj
to panu nie trafić w tym jej siateczka mi na ten haczyk raczej będzie to trudno Oczywiście możemy
te towary nasze przewozić inaczej zwyczajnie dokupując siateczkę i tutaj są odpowiednie
zaczepy rozciągany siatkę i wszystko jest okej wspomnimy też o oświetleniu nie wygląda na to że jest
ledowe więc jest dobrze I teraz może złóżmy jak oparcie tylnej kanapy i od razu że spełnimy o pasach
pasach które na skrajnych dwóch siedzeniach z tyłu na kanapie są nadmuchiwany mi po raz pierwszy w tym segmencie bo wcześniej
była Eska Mercedes do zaoferowała tego typu rozwiązania teraz to jest dostępny w Fordzie Mondeo czyli w razie
wypadku to patrzy się nadmuchu ją w ten sposób z ryzyko obrażeń pasażerów właśnie jadących z tyłu i teraz składamy
oparcia tylnej kanapy jaki cześć składamy od razu uzyskując płaską podłogę 0 przeskoków P0 jakieś przechyleniu
i ja no dobra wiadomość na mianowicie taka że po
wyciągnięciu rolety mamy gdzieś schować czy jeszcze możemy ją o tak na leniwca rzucić i też
może ale jeśli chcemy to zrobić porządny to wtedy podnosimy podłogę i
to znajdujemy dokładnie na tej wytłoczce i
miejsce Nie
jest
łatwo operować bo niestety
Popatrzcie tutaj jest dosyć spora odległość pomiędzy tym użytecznym fragmentem bagażnika a zderzakiem
jest taki że żeby sięgnąć gdziekolwiek dalej no ryzykuje że moje spodnie niedługo
będę wyglądać dokładnie tak samo jak z do jako zderzak czyli będą brudne wracając tutaj Proszę bardzo pomyślały zostało
miejsce gdzie możemy złożyć czy schować się po wyciągnięciu rolety z bagażnika i to jest świetna
wiadomości w ten sposób uzyskujemy 1605 l pojemności bagażnika to jest
z kolei za wiadomość dlatego że ten samochód poprzedniej generacji miał 1730 l Mieliśmy
szczęście akurat obok przyjeżdżało Mondeo poprzedni czwartek generał wersji Kombi więc jest
właścicielem ustaliliśmy że pokażemy wam te dwa bagażniki w praktyce a więc przed chwilą widzieliście wersję
plus generacje 5:00 i te 500 litrów pojemności a tu widzicie poprzednio czwarta generacja która
jest już na pierwszy rzut oka dużo bardziej pojemna i szersza z wyglądu i
myślę że Lee same za siebie bo to jest kilkadziesiąt litrów różnicy ale też kiedy rzucimy okiem widać że
różnica jest i to niestety nie na korzyść najnowszej generacji kiedy
zobaczyliśmy
ten samochód po raz pierwszy w Detroit w 12 roku to wszyscy byli oczywiście totalnie
zachwycenie tym jak ten samochód wygląda z zewnątrz natomiast wszyscy Jednocześnie krytykowali też
to i jak ten samochód wygląda w środku zarówno jeśli chodzi o projekt ogólny tego
samochodu jak i o dobór materiałów wykończeniowych który nie należał
do obowiązuje wysublimowanych ale no ale dog amerykański to powinno wystarczyć tymczasem
Ford powiedział że o wszedł na rynek amerykański to jest okej i tak będzie natomiast zanim oni ten
samochód do Europy Minie trochę czasu i zdążą dopasować wnętrze tego
samochodu do gustów europejskich klientów i no i ja tutaj Szczerze powiedziawszy Postępu nie
mówię że kompletnie nic się nie zmieniło być może czegoś Nie dostrzegam ale to nie jest poziom takiego typowego europejskiego
bestsellera te klasy D więc wydaje mi się że tutaj jest
jeszcze przestrzeń do tego aby wnętrze wyglądało trochę lepiej i tak jak mówię zarówno jeśli chodzi o wygląd jak
i o wykończeniowe ale po kolei jeśli chodzi o materiały wykończeniowe to nie jest to
oczywiście wszędzie tak źle bo tutaj mamy na przykład plastiki który jak najbardziej uginają się pod palcem są dotyku
wszystko jest okej również na drzwiach Tutaj nikt nie oszczędzał tutaj jest też przyjemnie wyczuwalna taka piankę
podłokietnik jak widać mięciutki i komfortowy oczywiście skórzana
kierownica to nie jest jakaś bogato wyposażona wersja więc tym bardziej wiesz czy na tą poprawkę że już
wersję który jak widać się mamy taką takie wyświetlacz radia niektóre krytykowali
śmy już przecież w poprzedniej jakby przetrwać liftingiem w Focusie a co dopiero w nowym Mondeo należy się tutaj
parę słów krytyki że wciąż to jest w ogóle jako jako dostępne wyposażenie to
jednak mamy to i przyjemne materiały na kierownicy i całkiem sporo i miękkich tworzyw Natomiast
tutaj jakby cały projekt Tech tych tych przycisków dobór tych
Popatrz się to nie wygląda jakoś tak Premium to wygląda rak jako taka
zaślepka plastikowa która chowa się ile jest tego plastiku który Nie wygląda
zbyt drogo to jest To jest chyba najsłabszy moment tego Mondeo tutaj mamy na przykład taką listwę
przed pasażerem również to nie robię to jakiegoś strzałowego wrażenia Powiem tak tutaj
akurat porównując do do Passata pewnie testowałem znacznie bardziej bo wyższej
w bogato wyposażonej wersję do robiło to lepsze wrażenie ale nawet biorąc trochę poprawkę to nie
jest równaniem takiego typowego bestseller A jeśli chodzi o solidność
pasowanie to możemy tutaj zrobić taki pierwsze
pociągnięcie sprawiło że skrzypiał ten tutaj ten tunel centralny delikatnie
jak widać się
ruszę na
delikatnie wydaje jakieś dźwięki ale to nie jest słaby poziom tutaj
też Moim zdaniem wszystko jest w miarę okej porównaniu do poprzednika jest na pewno
lepiej jeśli
chodzi o praktyczność to to mamy takie amerykańskie uchwyty na kubki uchwyty
do których można no tutaj jakby żeby to pokazać proszę bardzo wkładamy komórkę i komórka praktycznie wpada I
prawie do końca takiego takie wygodne Więc tutaj napój gazowany w rozmiarze XXL
raczej się zmieści No to mamy kolejny zestaw schowków Popatrzcie miejsce dom takie szybkie odłożenie telefonu komórkowego
Gdzie można go Łatwo po niego sięgnąć to jest w to jest fajny patent mamy niedaleko też między jakie
do ciebie się 12 woltów więc możemy ten telefon ładować tam niżej jest jeszcze jedna tacka więc ewentualnie telefon
ma mniej więcej tam mamy też schowki w drzwiach które są dosyć mało
określone jeśli chodzi o to co w nich można trzymać szczególnie Mam na myśli tutaj to teoretycznie
na butelkę mam to akurat ze sobą przeniesioną w butelkę i szczerze
powiedziawszy ustawienie tego w takim stylu no nie robię dobrego wrażenia jest to każdy inny
ustawienie kończy się niestety albo takim zachowaniem całkowitym tej butelki No albo jakimś innym wariantem
W każdym razie to nie jest do końca wygodne jeszcze powalczę z profile może może
tak to dobrze można to schować to są dość pojemne schowki ale to raczej nie czego
byśmy byśmy oczekiwali po nowoczesnym samochodzie z segmentu
d to powinno być bardzo wyraźne miejsce gdzie możemy schować butelkę bo ja tutaj nie mogę nawet butelkę duża
i półtora litrowa mówię
o tym że gdyby ona była nawet litrowa to i tak jak ona niby tutaj ma stać więc to jest moim
zdaniem jakiś tam problem no to osiągnąć możemy sięgnąć pod podłokietnik to mamy taką tackę pod klatką
jest całkiem sporo jak
widać jeszcze skrzyni to jeszcze wejście Line in mamy
12 V to wyjście mamy to też wejście USB i Więc wszystko jest najlepszym
porządku i może sięgnijmy tutaj do schowka A to znajdziemy Jaki dać taką całkiem praktyczną półeczkę
Czyli mamy jedno piętro drugie piętro oświetlenie niestety tylko tam pod spodem i to
jest oświetlenie mało skuteczne to zobaczycie w filmie nocnym Podsumowując samochód w
środku nie jest zły i robię Dobra to czego dotykamy jest przyjemny
to coś czego dotykamy i jest komfortowe nie wszystko jest no to ten po prawej stronie mogli
wsadzi o tym komfortem tutaj niżej wciąż mamy w poczcie ta skorupa i jest wciąż miękka więc
naprawdę mimo podstawowe już dosyć wersję wyposażenie ten samochód nie
jest wyposażony w jakieś naj mały wykończeniowe jest okej ale kilka
plastików naprawdę Przydało by się przydało by się wykończyć troszkę inaczej tutaj Mamy też takie lakierowany
plastik to nie wygląda to mamy jak widać takich taki aluminiowy zapewne
plastik który udaje aluminium który ozdabia te uchwyty i
niżej ma twardą skorupę jeszcze niżej twardą skorupę wiadomo ale tutaj bardzo
wiele elementów których dotykam na codzień i gdzie jest elementów wykończonych raczej miękkim i przyjemnym jest
spożywanie gdyby tylko ten projekt był trochę bardziej europejskie gdyby tylko Ford próbował
uniknąć tych co tu dużo mówić tandetnie wyglądających fragmentów tak naprawdę
zniknęła by ta pięta achillesowa która sprawia że całe wnętrze Nie wygląda zbyt Europejską
i bezcelowo i jeszcze dwie dobre wiadomości plastik Eve tyłu wyglądają tak samo i są tak samo przyjemne
w dotyku i miękkie a szyba chowa się w całości do drzwi porażenie
zjazdy może zacznę od tego co mnie zadziwiło najbardziej
czyli wyciszenie w nowej generacji samochód fantastycznie wyciszony ja kiedyś miałem Mondeo 3 generacja jest też dla litry TDCI
130 koni jeden samochód na zimno chodził jak traktor na ciepło niewiele lepiej Natomiast tutaj na zimnym silniku okazało
się że samochód jest prawie cichy znaczy słychać tam jest jakieś diesel ale to naprawdę jest porządny poziom wyciszenie również przez 130 z resztą zobaczycie również efekt jest nie pracy nad dziedziczeniem naprawdę bardzo wyraźnie także pierwszy plus to jest o tyle lepsze wyciszenie drugi plus to jest tak naprawdę niezły zawieszenie Szczerze powiedziawszy nie wnikając w szczegóły
techniczne it ten samochód naprawdę fantastycznie łączy zarówno Komfort
prowadzenia bo bez problemu połyka mniejsze i większe nierówności chociaż ten większy i mimo że czasem może być problem jak
szybciej jedziemy po drodze kto długie fale to czasem wydaje się że ten dziób mnie to zbyt w chętnie nurkuje do tych fal ale większość 95%
wszystkich takich
codziennych jakiś przejazdu przez pa oleju drobnych nierówności ten samochód naprawdę połyka a jednocześnie Kiedy musimy w zakrętach podziałać Kiedy musimy szarpnąć mocniej
kierownicą to okazuje się ten samochód i duży ptak kierownica bardzo informacyjnie nas nas to przez te wszystkie zakręty Będziemy dokładnie czuć co się dzieje Pod przednimi kołami to jednocześnie zawieszenie zachować jak dokładnie tak jakby miało to być zwyczajnie na zestrojone wyłącznie
na dynamiczną jazdę jest tak fantastyczne z jednej strony Komfort
z drugiej strony dynamika to może jeszcze teraz słowa pochwały dla skrzynie biegów to wtedy ja nie uważam że one się poprawiła dużo bardziej od trzeciej generacji To skoro ja miałam do czynienia
ona w trzeciej generacji już naprawdę fantastyczne i tutaj dokładnie tak samo same pozytywne znów odczucia czy biegi wchodzą bardzo wyraźnie są takie odpowiednie
spójniki odpowiednie wysiłek tutaj żeby wbić kolejny bieg No po prostu dobrze działająca manualna skrzynia
biegów No i ostatnia rzecz to jest silnik 2,0 TDCI 150 koni nie
dostaliśmy tego mocniejszego ale dziesięciokątny jednostka Powiem tak ja widziałem Opinie w internecie że ten silnik gdzieś tam na dole Nie zbiera się zbyt szybko no i szczerze powiedziawszy rzeczywiście można by
mieć wrażenie że tam dopiero to się zbiera ja się z tym zgodzę ale być może w dużym stopniu wrażenie takiej ospałości tego silnika tego słabszego wynika
nie teraz tego że czegoś mu brakuje on jest na tyle szyb na ile miał być tylko
z tego że w odróżnieniu od poprzednich generacji w
tej generacji ten silnik bardzo liniowa oddaje moc co
skutkuje tym że nie mamy tego efektu eksplozji nagle mocy w trybie Ściskamy mocno gaz i prawda koncie nic się
nie dzieje turbodziura długo długo trwa i nagle prawda kopnięcie w plecy i masaż pleców i super zabawa tutaj
tego nie ma nas i od początku do końca od 1500 do 4 000 obrotów czujemy mniej więcej ten sam
Potok jakby mocy który który silnik oddaje nako i to jest moim zdaniem dobre dlatego że
nie ma jakieś niespodzianek cały czas mam mniej więcej takie same przyspieszenie chyba to jest raczej należy uznać za dobrą cenę tego samochodu trochę mniej emocje Może nie jest to jakiś sportowy samochód z silnikiem to jest taki Raczej fajny
kompromisem silnik tak samo kompromisowy jak i reszta samochodu właściwie w tym dobrym tego kompromisowe czyli niezły osiągi połączone
z oszczędnością a jednocześnie niezłe
niezły Komfort połączony z dynamicznym
pokonywanie zakrętów można wypowiedzieć wszystko to jest tak jak byśmy mogli sobie wymarzyć ale wystarczy zająć miejsce przekręcić kluczyk dodać gazu i okazuje się że Ford Mondeo ten stary dobry Ford Mondeo wciąż to jest i
chciał potrafi naprawdę kierowcę
o to chodziło żeby zachować to co poprzednie generacje będę robił najlepiej czyli jeździły kiedy zajrzymy do silnika Forda Mondeo to znajdziemy tam ponad 50 różnego rodzaju w wersji odmian i aliantów i
jeśli chcemy kupić najtańszy z nich to trafimy na Forda Mondeo czwartej generacji dlatego że wciąż jest dostępny
w polskich salonach i z Podstawową jednostką benzynową od 1 5 Ecoboost 160 konie kosztuje 73000
zł niesie ze sobą umiecie Forda Mondeo piątej generacji jest w tym samym silnikiem to do płacimy za 16000
zł i w tej cenie właśnie 8000 zł dostaniemy hatchbacka są benzynowym podstawowym silnikiem
jeśli zechce dopłacić do Kombi to dopłacimy Zawsze w każdej odmianie 4000 zł Może za wyjątkiem
hybrydowej która jest dostępny od tylko w wersji sedan i od razu powiem że kosztuje 120 2000
zł jeśli decydujemy się na wersję z silnikiem diesla to 115 konna nie od 1 6 TDCI będzie
kosztowała 95000 zł najdroższa zaś jednostka to jest 20 TDCI 180
koni ze skrzynią automatyczną powershift w najwyższe wyposażenie tytanium będzie kosztowała 132000
zł nasza wersja czyli kombi manualna skrzynia biegów i stóp 50 konny silnik 2.0 TDI kosztuje
11 tysięcy zł a Gdybyśmy chcieli mieć wersję z automatyczną skrzynię biegów do płaciliśmy
9000 zł na wyposażeniu standardowym w tym samochodzie znajdziemy między lekcyjne
halogenowe światła znajdziemy
oczywiście charakterystyczną dla Forda podgrzewaną przednią szybę komplet czterech systemów które dbają elektroniczny
które dbają pieczeń stwo dwustrefowa klimatyzacja i parę innych przyjemnych dodatków
Natomiast tutaj mam na listę dodatków na które musimy dopłacić a mianowicie na przykład inteligentny
system wczesnego ostrzegania czy adaptive Cruise Control plus dystans Alert za 8500 zł
reflektory w technologii Ford Dynamic LED za 5150 zł i Play wchodził kto o tak powiem w ciemno
dlatego że jazda z tymi podstawowymi światłami to jest właśnie trochę jazda w ciemno bo wydaje mi się że nie świecą one tak
jak na pewno nie będą tak dobrze świeciły jak ledy
No i wreszcie coś za to bym w życiu nie do płacił a mianowicie system monitorowania martwego pola widzenia
w lusterkach czyli Blind spot information Nie dość że musimy za to zapłacić ikonkę
która czasem nikt nie w bocznym lusterku to jeszcze ile 2700 zł a w życiu konkurencja
w tym segmencie jest potężnej to nie tylko ze strony Niemców ale też Japończyk czy Francuzów Dziadów
porównanie Postaramy się dobrać samochody które mają również około 150 koni z silnikiem diesla i nadwozie
typu kombi i tak zaczniemy od faktury wersję wariant w podstawowej wersji bo to będę porównywał tylko
podstawowe wersje kosztuje 4000 zł więcej niż w Ford Mondeo który przypomnę kosztuje 111
tysięcy zł Passat Variant kosztuje 115000 zł 4000 zł drożej jeśli
pójdziemy w kierunku Francuzów to za te same 111000 zł co dostaniemy po 10
koni mocniejszego Peugeot 508 SW jeśli
pójdziemy do Japończyków to na przykład Mazda 6 będzie w sumie najdroższa W tym zestawieniu 50 konną
jednostkę która ma pojemność 2 i 2 niestety
zapłacimy 122000 zł wersja oczywiście również kombi A to prawdopodobnie wynika z tego że przekroczony
tutaj został próg AGD litry stąd wyższa cena na drugim biegunie jest Hyundai i40
który w wersji kombi ze słabszym to prawda bo silnik 1,7 CRDI ma tylko
106 koni kosztuje niewiele to poniżej 98000 zł w
ramach podsumowania Opowiem wam bajkę Dawno dawno temu po obu stronach oceanu mieszkali kuzyni Mondeo
po stronie Europejski i Ford Fusion po stronie amerykański Ford Fusion był takim ubogiem krewniakiem
trochę Mondeo to odpowiednio dopasowanym do oczekiwań na obu rękach Aspen pojawił się magik
w Fordzie i powiedział wyczarował właściwie nową strategię one Ford czyli strategie według której ten
sam model będzie sprzedawany po obu stronach oceanu i to jest model oczywiście mu odpowiednie
uwzględnić oczekiwania Czy przez tradycyjna obu rękach i co z tego wyszło samochód który
absolutnie oczarował Amerykanów dlatego że w porównaniu z tamtym nowy Fusion jest o wiele lepszy
i to widać Lupo statystyka sprzedaży dlatego że nowych Fusion w 2013 roku przykładowo był
sprzedany po nadpłacie prawie 300 razy to jest ogromna liczba Szczególnie jak na warunki Polski możemy powiedzieć
że amerykanie zamiast jeździć na Alaskę dostali nagle bilet na wakacje do Tajlandii z
kolei można powiedzieć że ten Przeskok dla nas już nie jest tak wyraźny tak widoczny jak
dla Amerykanów to oznacza że należy przejść obok tego samochodu obojętnie Oczywiście że nie ten samochód jest po
czesku jest lżejszy bez dwóch zdań ładniejszy Chociaż z drugiej strony no
niestety jest wolniejsze niż poprzedni
i niestety jest mniej praktyczny niż poprzedni How to wszystko wychodzi kiedy czyta porównujemy liczby
natomiast Moim zdaniem największym plusem tego samochodu jest to że kiedy zajmij mi miejsce dodamy gazu przejedziemy parę zakrętów
to wtedy okazuje się że Ford Mondeo jest naprawdę wart muszę
powiedzieć że jesteście skutecznie tyle razy prosiliście mnie o test nowego Mondeo że już nie czekałem aż się pojawię w parku prasowym
w Warszawie tylko Pożyczyłem to auto podkrakowskiego tyle Także dziękuję i zapraszam do oglądania następnych
testów Nie zapomnijcie oczywiście o subskrypcji
teraz to jest nośność
WBK jest dosyć szeroki i jest pochylony pod spodem kątem Co sprawia że jakiegoś z punktu widzenia dwumetrowca
tutaj wycina fragment widoczności z drugiej strony zewnętrznej lusterko jest powieszony na drzwiach między
lusterkiem a Słupskiem a mamy jeszcze takie dodatkowe jak widać okienko Co sprawia że sytuacja wcale nie jest taka zła górna
krawędź przedniej szyby Strzałkowo wewnętrzne lusterko niestety odrobinę za nisko Może to nie jest jakiś wielki problem
ale jakby było na Przynajmniej tyle też było dobrze tymczasem ja to z punktu A to nie były trochę widzę w ten sposób
i mi tutaj wewnętrznych tylko delikatnie przeszkadzam po prawej stronie jest jakaś luka między Słupskiem a lusterkiem
więc nie jest źle idziemy dalej między słupkami c i d spora szybka tylna szyba bardzo daleko
Więc trzeba mieć ale jest pionowo ustawione więc myślę że z parkowaniem i nie będzie problemu jeśli
chodzi o jakieś wsparcie kierowcę to tutaj po włączeniu biegu wstecznego dostajemy informacje z
czujników akurat
w naszym dostałem w samochodzie nie ma kamery cofania to otwarcie Ford Mondeo Wita nas podświetleniem pod lusterkami i ledowym podświetleniem wnętrza podświetlenie
zegarów czytelne kolorystyka jest zbliżona do tego co jest w Fordzie Focusie mamy to też ekran komputera pokładowego na
kierownicy wszystkie przyciski podświetlone pod kierownicą podobnie podobnie też na
po prawej stronie również wszystkie przyciski i pokrętła ekrany wszystko jest odpowiednio podświetlone chociaż brakuje to takiego delikatnego
światła które by było rzucane to gdzieś w okolice Dźwignia do zmiany biegów Szkoda
że zabrakło takiej diody na podsufitkę pozostałe przyciski na podsufitce są podświetlone znajdziemy też światło już
mi diodowe przeciwsłonecznych czy też przed pasażerem chociaż ten schowek jest podświetlony bardzo słabym światłem to
jak widać Kamera pokazuje tylko punkt tego światła ale już to co jest oświetlana przez to światło przed praktycznie nie jest to widoczne tego
że jestem No rzeczywiście bardzo słabe no i po prawej stronie mamy oczywiście podświetlany przycisk do sterowania
miałem do sterowania
do teraz kamera zwariowała to sterowania No
dobra przekazuję pozdrowienia dla soli nie
umie odczuć w nocy okej z tyłu również Uwierzcie mi to jest przycisk O tutaj akurat było z czego z tyłu to jest przycisk
do sterowania szybami elektrycznymi
także samochód Wydaje się że jest podświetlony w nocy dokładnie tak jak to tego możemy oczekiwać od tego typu samochodu może z paroma drobnymi
błędami tak jak nasze wracaj diody która by delikatnie rozjaśnia wnętrz
światła z przodu
światła z tyłu
i Bardzo skuteczne podświetlenie bagażnika
droga Podmiejska
jadę przez miasto wbijasz do Zakopianka wyciszenie na postoju
43 i 9 przy
rozstawie osi 2 m 85 cm Fort obiecuje średnicy zawracanie na poziomie 11
m 60 cm a w praktyce Wygląda to tak w sumie jak na tak wielki samochód to nie najgorzej myślę
że jesteśmy tam parę czy kilkadziesiąt cm na parkingu po prawej stronie w sumie można powiedzieć że auto jest dojście zwrotne Szczególnie jak na swojego