Mistrz kierownicy
Oprócz tego, inżynierowie Forda pracowali nad obniżeniem zużycia paliwa. W silnikach benzynowych producent obiecuje obniżenie spalania o 25 proc., a w wersjach z silnikami Diesla o 10 proc. Mniej paliwa, ale więcej przestrzeni. Bagażnik ma teraz pojemność 456 litrów (poprzednia wersja: 410 litrów). Tylne siedzenia można złożyć na płasko, jednym ruchem ręki. Wówczas do dyspozycji będziemy mieć 1653 litry przestrzeni ładunkowej. W załadunku pomaga, zastosowany po raz pierwszy w klasie SUV, mechanizm automatycznego otwierania bagażnika. Nie trzeba używać pilota, ani wciskać żadnego guzika. Do automatycznego otwarcia tylnej klapy wystarczy ruchu stopą pod tylnym zderzakiem. Wśród producentów samochodów osobowych Ford nie był jednak pierwszy z tym rozwiązaniem. Podobne, w najnowszym Passacie, zastosował już Volkswagen.