Pogromca krętych dróg
Jednak, to nie wyposażenie sprawia, że Focus ST jest atrakcyjnym samochodem. Polubić go można za przede wszystkim to jak jeździ. Pod maską dwulitrowy, czterocylindrowy silnik EcoBoost o mocy 250 KM i maksymalnym momencie 360 Nm. Za jego sprawą auto przyspiesza do setki w 6,5 sekundy i rozpędza się do 248 km/h. Przyrost momentu obrotowego jest równomierny i gwarantuje elastyczność w szerokim zakresie obrotów. Jest to możliwe dzięki połączeniu wysokociśnieniowego układu wtryskowego, turbosprężarki o niskiej bezwładności i systemu zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków rozrządu dla zaworów dolotowych i wylotowych Ti-VCT oraz przeprojektowanego układu dolotowego. Zmieniono również przełożenia sześciostopniowej, manualnej skrzyni. Średnie spalanie według producenta ma utrzymywać się na poziomie 7,2 l/100 km. Podczas bardzo dynamicznej jazdy, na testowej trasie, w górzystym terenie, uzyskaliśmy wynik na poziomie 12,6 l/100 km.