Nowa fala
Pod maską mogą się znaleźć silniki o pojemności 1.6 lub 2.0 litra. Jednostki benzynowe występują tylko w wersjach o pojemności 1.6 litra. Bez turbodoładowania osiągają moce 105 i 125 KM. Wersje z turbiną i bezpośrednim wtryskiem paliwa mają odpowiednio 150 i 182 KM. W przypadku diesli w każdym zdecydowano się na zastosowanie turbosprężarki. Jednostki o pojemności 1.6 uzyskują moce 95 i 115 KM. Dwulitrowy diesel występuje w odmianach o mocy 115 (tylko w połączeniu z 6-stopniową, dwusprzęgłową przekładnią Powershift), 140 i 163 KM. Silniki 1.6 EcoBoost i TDCi w standardzie mają systemy Start/Stop.
Na krętych, hiszpańskich drogach w okolicach Jerez nowy Focus pokazał swoje mistrzostwo. Inżynierowie poprawili tylną, wielowahaczową konstrukcję z płaskim elementem ustalającym o nazwie Control Blade oraz ramę pomocniczą przedniego zawieszenia, posiadającą własne elementy, tłumiące drgania. Zastosowano także nową wersję elektrycznego wspomagania kierownicy z funkcją kompensacji ściągania pojazdu i układ kontroli trakcji, który nie ujmuje gazu, a przez to nie spowalnia drastycznie auta w zakrętach. Podwyższono sztywność górnych punktów mocowania zawieszenia i odchudzono jego poszczególne elementy. Starano się sprawić, by było wygodniejsze niż u poprzednika.
mw/mw/mw