Ford EcoSport już w salonach. Atrakcyjny crossover z napędem na cztery koła
Ford opublikował ceny swojego najnowszego crossovera EcoSport, który szturmem wchodzi na rynek miejskich aut uterenowionych, a jednocześnie wypełni lukę, jaka powstanie po wycofaniu ze sprzedaży B-Maxa. Ile kosztuje konkurent Renault Captura, Hondy HR-V czy Opla Crosslanda?
Najnowszy crossover Forda jest dostępny w pięciu różnych konfiguracjach wyposażenia, w tym w dwóch wersjach specjalnych ST-Line oraz ST-Line Black. Jest pięć silników do wyboru – trzy benzynowe i dwa diesle. Bazowa wersja Trend może mieć pod maską tylko dwa z nich – litrowy EcoBoost o mocy 100 lub 125 KM. To już przyjemne źródło napędu oferujące dobre osiągi. Obie z napędem na przednią oś i z manualną skrzynią biegów. Automat można zamówić dopiero do drugiej wersji wyposażenia Navi Edition. Dopłata wynosi 11 200 zł.
Model bazowy na chwilę obecną kosztuje 63 900 zł i jest to cena, jakiej można było się spodziewać. Słabsza wersja o mocy 100 KM, jaka pojawi się niebawem, jest już wyceniona korzystniej, na 59 900 zł. Wyposażenie Trend obejmuje m.in. klimatyzację manualną, skórzaną kierownicę, przednie światła przeciwmgielne oraz elektrycznie sterowane szyby i lusterka.
Do specyfikacji Navi Edition klient dopłaci 6000 zł i otrzyma dodatkowo system nawigacji Ford SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym, tempomat czy alufelgi. 140-konny, najmocniejszy benzyniak 1.0 EcoBoost jest oferowany od wersji Titanium i ceny 80 200 zł. Tu już na pokładzie jest automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania z kamerą czy skórzana tapicerka.
Sportowa wersja ST-Line kosztuje od 78 900 zł z silnikiem 1.0 EcoBoost 125 KM, a od Titanium różni się głównie stylistyką zewnętrzną i wewnętrzną – jest bardziej sportowa. Ford przygotował także pakiet ST-Line Black z dwukolorowym nadwoziem w tej samej cenie.
W palecie silników są także dwa diesle 1.5, w tym nowy o nazwie EcoBlue. Podstawowy motor 1.5 TDCI generuje 100 KM mocy i jest oferowany do każdej wersji oprócz Trend. Kosztuje od 77 100 zł (Navi Edition). Jednostka 1.5 EcoBlue rozwija moc 125 KM i została wyceniona na 88 300 zł. Dlaczego tak drogo?
Ford EcoSport tym różni się od większości konkurentów, że można go zamówić z napędem na cztery koła, a ten jest oferowany wyłącznie do mocniejszego diesla. Stąd tak wysoka cena, która w gruncie rzeczy i tak jest atrakcyjna.
Jeżeli porównamy z Jeepem Renegade, to za diesla 1.6 MJD trzeba zapłacić od 92 100 zł, a najtańsza wersja z napędem na cztery koła kosztuje 100 100 zł. Ceny Volkswagena T-Roc są jeszcze wyższe. Hyundai oferuje podobną cenowo Konę, ale wersja 4WD kosztuje od 94 990 zł. Tańszego crossovera tego segmentu z napędem na obie osie oferuje tylko Suzuki z modelem Vitara, którego wyceniono na 69 900 zł. Ale to nie diesel.