Fiat Tipo z instalacją gazową tańszy o 5000 zł. To prawdziwa okazja
Fiat nie marnuje ani chwili widząc, jak dobrze ich najważniejszy model sprzedaje się na polskim rynku. Wprowadził do sprzedaży kolejną wersję, której brakowało. Tipo sedan teraz będzie dostępny z mocnym silnikiem oraz fabryczną instalacją gazową.
Tym samym będzie o 2000-5000 zł tańszy niż obecnie oferowany Tipo hatchback 1,4 T-Jet LPG, w zależności od wybranej wersji wyposażenia. To odpowiedź na rosnący popyt i popularność tej właśnie wersji napędowej. 10 proc. Tipo hatchbacków i kombi wyjeżdża z salonu z instalacją LPG. Przypomnę tylko, że sedan jest najtańszą odmianą nadwoziową tego modelu Fiata.
Za samochód ze 120-konnym silnikiem zasilanym gazem LPG zapłacicie od 58 400 zł. To cena za wersję Pop. 4000 zł trzeba dołożyć do standardu Easy, a najbogatsza odmiana Lounge kosztuje 65 400 zł. To o 1000 zł mniej niż Tipo hatchback z tym silnikiem, ale bez instalacji gazowej i o 5000 zł mniej od wersji LPG. Z doświadczenia wiem, że Lounge to jedyna wersja tego samochodu, naprawdę godna polecenia.
Warto podkreślić, że Tipo sedan nie jest dostępny z tą jednostką bez zasilania LPG. To tylko pokazuje, że to specyficzna oferta dla określonej grupy klientów. Może być dobrą propozycją dla flot, które szukają taniego w zakupie i eksploatacji auta, ale nie chcą kupować diesla.
Zaletą fabrycznego montażu instalacji gazowej jest niezawodność, wysoka jakość, precyzyjna kalibracja oraz zachowanie pełnej gwarancji producenta bez wykluczeń związanych z eksploatacją samochodu na paliwie LPG. Koszt fabrycznej instalacji wynosi w tym przypadku jedynie 3500 zł, co odpowiada rynkowej cenie dobrej klasy systemu zasilania gazem. Dzięki tak atrakcyjnej cenie instalacji LPG, zwrot zainwestowanej kwoty nastąpi po około 3 latach, zakładając przebieg samochodu tylko 1000 km miesięcznie, a przy przebiegu 1500 km miesięcznie inwestycja zwróci się po 2 latach.