Według informacji opublikowanych przez prestiżowy magazyn branżowy "Automotive News Europe", Fiat chce, aby wytwarzana w Polsce 500-ka stała się nowym punktem odniesienia pod względem rozwiązań w dziedzinie bezpieczeństwa pasażerów w segmencie mini. Najwyższą notą, jaką obecnie może uzyskać samochód poddany testom zderzeniowym wpływowej organizacji Euro NCAP, jest ocena pięciu gwiazdek.
Włoski Fiat wierzy, że najnowszy produktu z Tychów zdobędzie pięć gwiazdek, uzyskując w ten sposób miano najbezpieczniejszego modelu w europejskim segmencie mini. Co ciekawe, marka z Turynu zamierza poddać samochód kolejnym testom, gdy Euro NCAP ustali już zasady potrzebne do przyznawania oceny sześciogwiazdkowej. Ma to nastąpić w ciągu roku.
Obecnie najbezpieczniejszym modelem segmentu mini w rankingu Euro NCAP jest Citroen C1/ Peugeot 107/Toyota Aygo, którym przyznano cztery gwiazdki.
Jedną z cech wyróżniających Fiata 500 jest zastosowane aż 7 poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtyny oraz poduszka kolanowa stanowią seryjne wyposażenie całej proponowanej gamy z wyjątkiem wersji Naked). Ponadto model zawiera liczne elektroniczne systemy kontrolne dynamicznego zachowania się pojazdu, takie, jak na przykład ABS uzupełniony o EBD, stabilizujący tor jazdy ESP (Electronic Stability Program), system antypoślizgowy ASR (Anti Slip Regulation), funkcja HBA (Hydraulic Brake Assistance) oraz system Hill Holder.
Poza tym, warto wiedzieć, że, aby zagwarantować pasażerom bezpieczeństwo, nowy Fiat 500 otrzymał nadwozie zaprojektowane według najnowocześniejszych kryteriów wytrzymałości na zderzenia. Jest to pierwszy superkompaktowy samochód, którego przednia konstrukcja została specjalnie zaprojektowana tak, by skutecznie chronić pasażerów podczas zderzeń czołowych. Jest ona sztywna w części stanowiącej kabinę mieszczącą ludzi, natomiast w części zewnętrznej posiada strefy o wysokiej zdolności pochłaniania siły zderzenia.
Przednie pasy bezpieczeństwa wyposażono w podwójne napinacze oraz ograniczniki napięcia, natomiast tylne pasy są trzypunktowe. Przednie i tylne fotele ukształtowano tak, by uniemożliwiały „submarining”, czyli wyślizgnięcie się osoby spod pasów bezpieczeństwa. W całej gamie modeli seryjnie montowane są uchwyty ISOFIX dla fotelików dziecięcych.
Fiat 500 przewozi pasażerów wygodnie i bezpiecznie na różnego rodzaju trasach i nawierzchniach. Jest to również zasługą systemów zawieszenia. Auto ma z przodu zawieszenie niezależne typu McPherson, natomiast z tyłu półniezależne z belką skrętną. Te dwa systemy, powstałe według projektu Magneti Marelli, stosowane są już w innych modelach Fiata, lecz dla potrzeb nowego pojazdu zostały odpowiednio zmodernizowane i udoskonalone, gwarantując dodatkowo łatwość manewrowania i komfort jazdy na najwyższym poziomie.