Auto nie ma konwencjonalnej przynależności do segmentu. Jest to mix obszernej kabiny pasażerskiej typu MPV w oprawie niewielkiego SUV-a oraz funkcjonalności typowej dla klasy kompaktowej. Władze Fiata liczą, że model stanie się mocną alternatywą dla konkurencyjnych przedstawicieli segmentu B i C.
Wymiary auta to 4140 x 1780 x 1660 mm. Trzeba przyznać że projektanci zagospodarowali sporo przestrzeni bagażowej - 400 litrów to wynik bardzo dobry. Tylna kanapa przesuwa się wzdłużnie i składa w proporcji 60/40, natomiast dzięki funkji "Fold&Tomble" można ją całkowicie odchylić do przodu, uzyskując płaską podłogę ładunkową.
Fiat 500L oferowany będzie z trzema jednostkami napędowymi- dwiema benzynowymi (0,9-litrowy TwinAir o mocy 105 KM oraz 1,4-litrowy o mocy 95 KM) oraz jedną turbodieslowską (1,3-litrowy Multijet o mocy 85 KM). W przyszłym roku producent zamierza wprowadzić motor TwinAir Turbo Natural Power o napędzie metanowym.
Fiat 500L produkowany jest w zakładzie Kragujewac w Serbii. Wydajność fabryki to 700 aut dziennie. Zamówienia na wóz przyjmowane będą w wielu krajach europejskich już w tym miesiącu, natomiast w Polsce rezerwacje będzie można składać od października. Szefostwo koncernu zamierza podbić Fiatem 500L nie tylko rynki Starego Kontynentu. Auto będzie dostępne w 100 krajach świata.