Fiat 500L 0.9 TwinAir
WĆosi wiÄ ĆŒÄ z piÄÄsetkÄ ogromne nadzieje. MaĆy Fiat 500 sprzedaĆ siÄ w zeszĆym roku w blisko 100 tysiÄ cach egzemplarzy w Stanach, a jego wiÄkszy brat 500L juĆŒ znalazĆ ponad 40 tysiÄcy nabywcĂłw na Starym Kontynencie. PoĆudniowoeuropejski koncern zamierza pojawiÄ siÄ na wiÄkszoĆci rynkĂłw, a w sukcesie ma pomĂłc szeroka paleta jednostek napÄdowych. Do oferty wĆaĆnie doĆÄ czyĆ 105-konny silnik benzynowy o pojemnoĆci niecaĆego litra i diesel 1.6 MultiJet o tej samej mocy.
500L nie bÄdzie mieÄ Ćatwego ĆŒycia w segmencie miejskich minivanĂłw. NajgroĆșniejszy rywal w postaci Forda B-Maxa, od kilku miesiÄcy stara siÄ przekonaÄ klientĂłw do kupienia auta z przesuwnymi drzwiami tylnymi i brakiem Ćrodkowego sĆupka. C3 Picasso wkrĂłtce zostanie zmodernizowany, ale i tak kusi cenÄ i przestronnym wnÄtrzem. Fiat stawia na atrakcyjny design i maĆe, z zaĆoĆŒenia oszczÄdne silniki. Czy taka strategia przyniesie sens? Po wynikach sprzedaĆŒy, widaÄ, ĆŒe tak. Plany dotyczÄ ce Polski przewidujÄ kilkaset egzemplarzy rocznie w rÄkach nowych nabywcĂłw.