Fiat 125p 4x4
Prace polskich inżynierów koncentrowały się również na próbach dostarczenia użytkownikom auta bardziej wszechstronnego. Tak powstał Fiat 125p 4x4. Prototyp ten, jak można łatwo wywnioskować z nazwy, był wyposażoną w napęd na cztery koła odmianą "kanciaka".
Prace rozpoczęto, biorąc na warsztat auto w wersji kombi. Jego sercem był silnik o pojemności 1,5 l i mocy 75 KM. Szybko zauważono, że zaprojektowanie od podstaw nowego napędu na cztery koła i reduktora byłoby niezwykle kosztowne. Wybrano więc drogę na skróty - rozwiązanie ze Związku Radzieckiego. Przeszczepu dokonano z nowego na radzieckim rynku modelu Łady Nivy. Ta decyzja okazała się gwoździem do trumny Fiata 125p 4x4. Co prawda udało się zbudować prototyp, ale na jego seryjną produkcję nie było szans. Niva okazała się dla nabywców niezwykle atrakcyjna, w związku z czym radziecki zakład Łady nie był w stanie zrealizować polskich zamówień na układy napędowe do Fiata.