Przebieg i stan techniczny
Na wstępie warto wyjaśnić, że leasing leasingowi nierówny. Warto zwracać uwagę na pojazdy, które nie tylko były sfinansowane, ale również zarządzane i serwisowane przez wyspecjalizowanych operatorów. Trzeba więc rozróżnić samochód poleasingowy, który do tej pory najczęściej był kojarzony z samochodem pochodzącym z windykacji od samochodu będącego pod stałą kontrolą serwisową firmy leasingowej.
Z kolei samochody pokontraktowe to te, które pochodzą z tzw. flot firm zajmujących się profesjonalnym zarządzaniem samochodami służbowymi używanymi przez małe, duże i średnie przedsiębiorstwa. Pojazdy te to najczęściej modele 3-4-letnie, ponieważ właśnie tyle średnio "pracują" w firmach. Faktem jest, że często mają one wyższe przebiegi niż pojazdy oferowane przez indywidualnych użytkowników. Warto jednak pamiętać, że przebieg jest tutaj gwarantowany, samochody pochodzą z polskich salonów i znana jest pełna historia pojazdu.