Europejski hit Hondy w nowej wersji. SH350i Sporty Edition na 2022 r.
W ciągu 37 lat na europejskie drogi trafił ponad milion skuterów z linii SH. Dziś topową wersję tego jednośladu Hondy jest SH350i. Model, który teraz zyskał lepiej wyposażoną wersję Sporty Edition.
Honda SH350i przeszła spore zmiany na 2021 r. Dostała mocniejszy silnik i nowocześniejszą stylistykę. Zatem po roku japońska marka zdecydowała się na inną nowość – wprowadzenie do oferty wersji Sporty Edition. W praktyce nie chodzi w niej raczej o sport, a o bogate wyposażenie i specjalne kolory lakierów.
Są to jaśniejszy i ciemniejszy odcień szarego (Pearl Falcon Gray i Mat Blacky Gray Metallic). Uzupełniają one listę standardowych lakierów: czarnego, białego, matowego czerwonego i matowego srebrnego. Sporty Edition ma też bogatsze wyposażenie standardowe. Na pokładzie znajdziemy dostęp bezkluczykowy, a pod siedzeniem umieszczono gniazdo USB-C. Do tego skuter wyposażony jest w LED-owe światła.
Za napęd tego modelu odpowiada silnik o pojemności 330 cm3. Jego maksymalna moc to 29,4 KM przy 7500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 32 Nm przy 5250 obr./min. Jednostka napędowa wyposażona jest w system HSTC (Honda Selectable Torque Control). Jest alternatywa dla kontroli trakcji, która porównuje prędkość obrotu przedniego i tylnego koła, gdy wykryje uślizg tego drugiego zmniejsza moment obrotowy silnika. System ten można wyłączyć.
Honda SH350i oparta jest na lekkiej aluminiowej ramie, dzięki czemu gotowy do jazdy skuter waży 174 kg. Przy przednim kole pracuje widelec z goleniami o średnicy 35 mm, natomiast z tyłu są dwa amortyzatory. Zbiornik paliwa mieści 9,1 l, co wg producenta ma zapewnić zasięg nawet ponad 270 km.