Od przyszłego roku wpływowa organizacja Euro NCAP zamierza ponownie podnieść wymagania, od których spełnienia uzależnione będzie przyznanie noty pięciogwiazdkowej w szeroko komentowanych w branży motoryzacyjnej testach zderzeniowych.
Jak zapowiada Euro NCAP, od przyszłego roku zdobycie maksymalnej noty pięciogwiazdkowej w testach zderzeniowych uzależnione będzie od zdobycia przez dany model przynajmniej 60 proc. punktów za ochronę pieszych w przypadku potrącenia przez jadący pojazd; obecnie wymóg ten wynosi 40 proc.
W ostatnich testach Euro NCAP na dziesięć przetestowanych aut aż dziewięć zdobyło notę pięciogwiazdkową. Gdyby jednak opisane wyżej zmiany obowiązywały już dziś, wówczas prestiżowa organizacja promująca bezpieczeństwo w ruchu drogowym żadnemu z tych modeli nie mogłaby wystawić maksymalnej oceny. Wynik najbardziej zbliżony do progu 60 proc. w dziedzinie ochrony pieszych uzyskały modele BMW X3 (53 proc.) Chevrolet Aveo (54 proc.), oraz Volkswagen Golf Cabriolet i Jetta (odpowiednio 53 proc. oraz 56 proc.).
* ZOBACZ WYNIKI NAJNOWSZYCH TESTÓW EURO NCAP * Euro NCAP za wzór innym producentom stawia firmę Ford, która dzięki modelowi Focus aktualnej generacji zdobyła za ochronę pieszych ocenę 72 proc.
(źródło: samar.pl)
sj