Chevrolet Captiva
Wśród przebadanych tym razem samochodów klasy SUV, Captiva wypadła najsłabiej. Nie przeszkodziło to jednak specjalistom z Euro NCAP w przyznaniu Chevroletowi pięciu gwiazdek. Dorośli pasażerowie Captivy mogą liczyć na ochronę na dość dobrym poziomie. Nieco gorzej jest z dziećmi. W przypadku przewożenia dziecka w foteliku umieszczonym na przednim siedzeniu, kierowca nie otrzymuje wystarczająco jasnej i rzucającej się w oczy informacji, dotyczącej tego, czy przednia poduszka powietrzna została wyłączona.
SUV Chevroleta okazał się również najmniej delikatny w stosunku do pieszych. Jak sprawdzili badacze Euro NCAP, przechodzień nie odniesie dużych obrażeń tylko w przypadku, jeśli zostanie potrącony środkową częścią maski.
Wynik Chevroleta można jednak w pewnym stopniu wyjaśnić. W podstawowej wersji Captiva kosztuje 84 tys. zł. Za najsłabiej wyposażone Audi Q3 trzeba natomiast zapłacić 133,5 tys. zł.