Ela i Grzegorz dotarli do Prudhoe Bay na Alasce. Są w podróży od 15 miesięcy

Para podróżników z Polski początkowo planowała "tylko" objechać Amerykę Południową. Zajęło im to około roku, po czym ruszyli na północ. Teraz dotarli na samą Alaskę, a po drodze pokonali 87 tys. km — ponad dwukrotność długości równika.

Ela i Grzegorz z "Screw It. Let’s Ride!"Ela i Grzegorz z "Screw It. Let’s Ride!"
Źródło zdjęć: © Screw It. Let’s Ride!
Szymon Jasina

Z Elą i Grzegorzem Kędziorami prowadzącymi na mediach społecznościowych profil "Screw It. Let’s Ride!" rozmawiałem dziewięć miesięcy temu, gdy byli w połowie swojej podróży przez Amerykę Południową. Już wtedy przyznawali, że nie wiedzą, co zrobią po zakończeniu zaplanowanej trasy. Byli świadomi, że trudno im będzie po prostu przerwać przygodę, jaką jest ich podróż.

I nie przerwali, tylko ruszyli przez Amerykę Środkową, aby odwiedzić USA i dotrzeć do Milwaukee na imprezę Homecoming organizowaną na 120-lecie Harleya-Davidsona. Polska para podróżuje na Pan Americe, co nie jest przypadkiem, gdyż nie jest to ich pierwszy Harley — poprzednimi, bardziej klasycznymi też jeździli na dalekie wyprawy. Na Milwaukee jednak też się nie skończyło i jadą dalej.

Ela i Grzegorz z "Screw It. Let’s Ride!"
Ela i Grzegorz z "Screw It. Let’s Ride!" © Screw It. Let’s Ride!

Odwiedzili Nową Szkocję, Nową Funlandię i pokonali autostradę Trans Labrador. Jadąc przez Jukon w Kanadzie w kierunku Alaski, postanowili podbić stawkę i zaliczyć słynną Dempster Highway — liczącą 880 km szutrową drogę do miejscowości Tuktoyaktuk nad Oceanem Północnym. W końcu dotarli do Prudhoe Bay na Alasce, ale ostatni etap był prawdziwym wyzwaniem z powodu deszczów i przymrozków. Jak powiedzieli im sami mieszkańcy — droga, którą jechali, była w najgorszym stanie od 20 lat.

Ten kolejny etap podróży był dla Eli i Grzegorza okazją to podsumowania swojej dotychczasowej wyprawy. W ciągu 467 dni podróżnicy z Polski pokonali imponujące 86 922 km. W tym czasie ich Pan America spaliła 5382 l benzyny, a także zużyła 15 opon (5 przednich i 10 tylnych) oraz 40 l oleju. Łączenie Ela i Grzegorz odwiedzili w tym czasie 22 kraje obu amerykańskich kontynentów.

Ela i Grzegorz z "Screw It. Let’s Ride!"
Ela i Grzegorz z "Screw It. Let’s Ride!" © Screw It. Let’s Ride!
Ela i Grzegorz z "Screw It. Let’s Ride!"
Ela i Grzegorz z "Screw It. Let’s Ride!" © Screw It. Let’s Ride!
Ela i Grzegorz z "Screw It. Let’s Ride!"
Ela i Grzegorz z "Screw It. Let’s Ride!" © Screw It. Let’s Ride!
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro