Duży wzrost sprzedaży Mercedes-Benz
W listopadzie br. Mercedes-Benz dostarczył 133 441 samochodów, czyli o 10,9 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu 2012 r.
W ciągu minionych 11 miesięcy marka sprzedała w Europie 605 662 auta (wzrost o 6,6 proc.) a w samym listopadzie - 53 731 sztuk (bez zmiany). Na Niemcy przypadło odpowiednio 235 261 (spadek o 1,3 proc.) i 21 401 egzemplarzy (spadek o 12,2 proc.). Pomimo tego udział w rynku naszych zachodnich sąsiadów wzrósł w listopadzie do 9,2 proc. i stawia Mercedesa na podium wśród marek premium. Duży wzrost popularności zanotowano w Wielkiej Brytanii - od stycznia do listopada dostarczono tam o 101 285 samochodów, o 19,2 proc. więcej niż przed rokiem.
Rekordowy wynik miał miejsce w Stanach Zjednoczonych, gdzie sprzedano w ubiegłym miesiącu 34 376 samochodów (wzrost o 13,4 proc.). Od początku 2013 r. nabywców znalazło tam 279 501 nowych Mercedesów (wzrost o 13,7 proc.). Listopad był udanym miesiącem w Chinach (sprzedano tam 21 277 egzemplarze, wzrost o 26,1 proc.) oraz w Japonii (4 332 sztuki, wzrost o 43,2 proc.). Wzrosty zanotowano również w Brazylii (59,4 proc.), Rosji (17,3 proc.) i Korei Południowej (15 proc.).
Niedługo po prezentacji nowej generacji Klasa S znów jest najlepiej sprzedającą się limuzyną na świecie - tylko w listopadzie dostarczono 7 617 egzemplarzy (wzrost o 47,3 proc.). Wzięciem cieszą się również Klasa E (32 693 sztuki, wzrost o 17,9 proc.) oraz SUV-y (od początku roku 294 130 egzemplarzy, wzrost o 14,4 proc.). W ubiegłym miesiącu sprzedano 9 538 smartów (wzrost o 13,3 proc.) a od początku roku - 91 987 egzemplarzy (spadek o 4,6 proc.).
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl