Trwa ładowanie...
24-09-2012 12:18

Dodatkowe wyposażenie: tego chcą Polacy

Dodatkowe wyposażenie: tego chcą PolacyŹródło: Marek Wieliński
d1wuq1e
d1wuq1e

Ułatwia prowadzenie, zwiększa bezpieczeństwo i poprawia komfort jazdy - to główne zadania dodatkowego wyposażenia samochodów. Opcjonalne gadżety mają to do siebie, że w momencie kupna nowego samochodu kosztują krocie, kiedy zaś samochód sprzedajemy po kilku latach, ich wartość może być bliska zeru. Może, ale nie musi. Oto wyposażenie, którego Polacy poszukują kupując używane auto.

Wyposażenie dotyczące bezpieczeństwa

Najbardziej pożądanym elementem z zakresu bezpieczeństwa są poduszki powietrzne – wynika z analizy zapytań w serwisie otomoto.pl. Element ten zaznacza aż 80 proc. potencjalnych klientów korzystających z takich opcji wyszukiwania. To o 2 proc. mniej niż w 2011 r. Niewiele mniej kierowców interesuje się samochodami z systemem ABS zapobiegającym blokadzie kół podczas gwałtownego hamowania. Popularność tego rozwiązania nie zmienia się – zarówno w tym roku jak i w zeszłym o ABS pytało 79 proc. użytkowników. Zwiększyła się za to liczba kierowców oglądających ogłoszenia aut wyposażonych w system kontroli trakcji - wzrost z 22% w 2011 roku na 24% w 2012 roku. O światła przeciwmgielne pytało 49 proc. użytkowników, a o podgrzewaną przednią szybę 10 proc.

Kierowcy chcą elektroniki

W dziedzinie udogodnień sterowanych przez komputer pokładowy przebojem tego roku jest system samoczynnie włączający wycieraczki podczas deszczu. Taki gadżet chce mieć 18 proc. spośród poszukujących samochodu poprzez otomoto.pl. Nieco mniej chciałoby mieć w swoim samochodzie czujniki cofania – 15 proc. Co dziesiąty potencjalny kilent chciałby mieć pojazd wyposażony w fabryczną nawigację. Na szczycie „elektronicznej listy życzeń” znalazł się immobiliser – 75 proc. oraz autoalarm - 44 proc. Dla 26 proc. zainteresowanych zakupem auta ważny jest tempomat. Trzy czwarte kierowców chce, aby ich przyszły samochód posiadał rzecz najbardziej trywialną - radio z odtwarzaczem CD.

Komfort i wygląd

d1wuq1e

Do przeszłości należą już czasy, w których klimatyzacja była dla Polaków po prostu fanaberią lub wyznacznikiem luksusu. Teraz jest jednym z najważniejszych elementów wyposażenia samochodu. Pytało o nią 69 proc. użytkowników. Jednocześnie spada popularność szyberdachów, które niegdyś przynosiły kierowcy odrobinę wytchnienia od upału - z 14 proc. w roku 2011 do 13 proc. w 2012. Stosunkowo dużo osób - jak na ten rodzaj opcjonalnego wyposażenia - interesuje się podgrzewanymi siedzeniami - aż 17 proc. Prawie połowa zainteresowanych szukała samochodów z felgami ze stopów lekkich, a ponad trzy czwarte oczekiwała od auta elektrycznie podnoszonych szyb.

(fot. Volkswagen)
Źródło: (fot. Volkswagen)

- Udogodnienia takie jak czujniki cofania czy deszczu, a także tempomat są dobrze przyjmowane przez rynek. Są jednak i takie rozwiązania, które są obojętne dla potencjalnych nabywców np. karty zbliżeniowe, czy czujniki ciśnienia w oponach - mówi Marcin Świć, dyrektor serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro.

d1wuq1e

Należy się również spodziewać, że w najbliższych latach na rynku wtórnym pojawi się więcej samochodów ze światłami LED, które będą wypierać reflektory ksenonowe. Wzrośnie też popularność tańszych świateł diodowych do jazdy dziennej. Przybędzie aut o większej średnicy kół i z sześciostopniowymi skrzyniami biegów.

Źródło: Otomoto.pl

tb/

d1wuq1e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1wuq1e
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj