Opel Astra F
Miłość polskich kierowców do niemieckich samochodów trwa nieprzerwanie od dziesięcioleci, co skutecznie wykorzystują producenci zza Odry. Jednym z przebojów budżetowego rynku wtórnego od wielu lat jest Opel Astra F. Niemiecki kompakt zaprezentowany w 1991 roku, zszedł z linii produkcyjnej po 11 latach - od 1998 roku produkowano go także w Gliwicach. W ofercie nadwoziowej znalazł się trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, sedan, cabrio, kombi oraz inne robocze wersje. Niestety, niezależnie od wybranego wariantu musimy pogodzić się z szybko postępującą korozją, trawiącą chętniej egzemplarze z polskich zakładów. Wnętrze bez problemów pomieści czteroosobową załogę, oczywiście bez zbytnich wygód. Wybierając odpowiedni silnik, powinniśmy pamiętać o typowej chorobie oplowskich benzyniaków - przedwcześnie zrywającym się pasku rozrządu, który profilaktycznie należy wymieniać co 60 tysięcy kilometrów. Bez względu na wybraną jednostkę: 1,4, 1,6, 1,8 czy 2,0 l (60-90, 75-101, 90-125 oraz 136 KM), nasze wydatki na serwis nie
będą wygórowane, podobnie jak rachunki na stacjach paliw.