Daewoo Lanos
Trzy tysiące złotych wystarczą także na zakup pełnowartościowego auta kompaktowego, które jeszcze kilka lat temu, jako produkt żerańskiej fabryki, sprzedawało się jak ciepłe bułeczki. Deawoo Lanos w polskich zakładach wytwarzany był od końca 1997 do 2008 roku w trzech wariantach nadwoziowych. Klienci mogli wybierać spośród trzy- i pięciodrzwiowego hatchbacka oraz klasycznego sedana - z czego dwie ostatnie odmiany sprzedawały się najlepiej, obecnie przeważając w ofertach rynku wtórnego. Obszerne wnętrze wykonano jak na koreański samochód z minionych lat przystało, czyli tandetnie. Większość egzemplarzy ma na pokładzie elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek, a nawet poduszki powietrzne i ABS. Paleta silnikowa sprowadzała się do trzech pozycji godnych polecenia (1,4, 1,5 i 1,6 l), generujących odpowiednio 75, 86-100 i 106 KM. Przyzwoite zabezpieczenie antykorozyjne, prosta budowa oraz ogromna popularność Lanosa przekładają się na niskie koszty utrzymania i wzorową dostępność części zamiennych.