Skoda Felicia
Jeżeli nasze motoryzacyjne wymagania i potrzeby sprowadzają się do bezemocjonalnego przemieszczania się możliwie najmniejszym nakładem środków, czeka na nas ciekawa propozycja rodem z Czech. Felicia, czyli ostatnia Skoda skonstruowana w pełni przez naszych południowych sąsiadów, weszła do sprzedaży w 1994 roku, ustępując miejsca Fabii w 2001. Największą wadą Felicii, poza korodującym nadwoziem, jest archaiczna konstrukcja, pamiętająca jeszcze lata 80. Ot, Felicia to po prostu wizualnie zmodernizowana Skoda Favorit powstała w poprzedniej epoce. Z poprzedniczki pochodzi także podstawowa jednostka napędowa 1,3 l generująca w zależności od rocznika 54-68 KM, odznaczając się rozsądnym zapotrzebowaniem na paliwo oraz niską awaryjnością. Zmotoryzowani nastawieni na zakup Felicii mają jeszcze do dyspozycji dwa silniki zapożyczone z magazynów Volkswagena. 1,6-litrowy benzyniak dysponuje mocą 75 KM, zaś diesel 1,9 SDI 64 KM.
Piotr Mokwiński, moto.wp.pl
tb/sj/tb