Trwa ładowanie...
dx6ja5q

DK63

Najnowsze informacje
Wikimedia Commons GFDL
Źródło: Wikimedia Commons GFDL

Droga krajowa nr 63 (w skrócie DK63) zaczyna się na północy Polski, a kończy na wschodzie, łącząc w ten sposób dwie granice państwa: z Rosją (obwód kaliningradzki) i Białorusią.

DK63 – trasa

DK63 startuje w miejscowości Perły, z której w przyszłości będzie można przemieścić się do Kryłowa w Rosji i dalej, w głąb obwodu kaliningradzkiego. Inne przejście graniczne, z którym łączy się droga krajowa nr 63, jest zlokalizowane w Sławatyczach, skąd można przedostać się na Białoruś. Jest ono zarazem końcem DK63. Ponadto trasa nr 63 wiedzie przez takie miejscowości, jak:

  • Węgorzewo;
  • Giżycko;
  • Orzysz;
  • Kolno;
  • Łomża;
  • Zambrów;
  • Czyżew;
  • Sokołów Podlaski;
  • Siedlce;
  • Łuków;
  • Radzyń Podlaski;
  • Wisznice.

W sumie droga krajowa nr 63 przebiega przez cztery województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, mazowieckie i lubelskie. W związku z tym długość DK63 jest spora – wynosi bowiem 410 km.

DK63 – remont

W nadchodzących latach droga krajowa nr 63 przejdzie szereg zmian. Największe z nich obejmą następujące odcinki:

  • DK63 w Kolnie;
  • DK63 w Łukowie;
  • DK63 od Zambrowa do Wygody.

Najszybciej, bo pod koniec września 2019 r., powinna zakończyć się przebudowa DK nr 63 na 8-kilometrowym odcinku Zambrów – Wygoda. Ten fragment drogi krajowej nr 63 doczeka się nie tylko nowej nawierzchni, ale też nowych ścieżek rowerowych i chodników dla pieszych.

Około dwa miesiące później drogowcy powinni oddać do użytku część DK63, która przebiega przez Kolno. Tutaj również powstaną nowe chodniki, a ponadto m.in. oświetlenie drogi krajowej nr 63 oraz sygnalizacja świetlna.

Najmniej jest informacji na temat terminu, w którym zakończy się remont drogi 63 w Łukowie. Firma, która wygra przetarg i zostanie wykonawcą tego fragmentu DK63, będzie mieć prawdopodobnie równe 4 lata na wywiązanie się z umowy - licząc od dnia, w którym ją podpisze (stan na listopad 2017 r.).

DK63 – czy jest płatna?

Nie wiadomo, czy nowo wyremontowane odcinki DK63 będą przejezdne za darmo, czy też nie. Opłaty i tak mogą jednak zostać wprowadzone wyłącznie dla kierowców autobusów i pojazdów, których dopuszczalna masa całkowita wynosi więcej niż 3,5 tony, ponieważ drogi krajowe w Polsce zgodnie z przepisami są dostępne za darmo dla osób prowadzących lżejsze środki transportu. Jednak póki co żaden fragment DK63 nie został objęty cennikiem (stan na listopad 2017 r.).

dx6ja5q

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dx6ja5q
dx6ja5q
dx6ja5q
Więcej tematów
dx6ja5q

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj