1,6 HDI - PSA
Od kilku lat obowiązujące przepisy tworzone przez unijnych urzędników wymuszają na producentach stosowanie filtra cząstek stałych we wszystkich silnikach Diesla. Mimo to na rynku zdarzają się konstrukcje, które w niektórych wersjach nie mają kłopotliwego DPF-u na wyposażeniu. Wystarczy wspomnieć o francuskim 1,6 HDI, zdobywającym wiele pozytywnych opinii użytkowników i mechaników.
Potwierdzeniem dużej wartości francuskiej konstrukcji jest jej popularność. Czterocylindrowego diesla koncernu PSA spotkamy oczywiście w Peugeotach, Citroenach, ale także w Fordach i Mini, a niegdyś też Volvo. Pierwsza generacja 1,6 HDI dysponowała szesnastozaworową głowicą - moc: 75, 90, 109 KM. W przypadku słabszych wariantów filtra cząstek stałych nie uświadczymy, mocniejsze otrzymywały FAP na niektórych rynkach, więc należy to sprawdzić przed zakupem.
Piotr Mokwiński