Common rail
Jednym z elementów, które znacząco poprawiły kulturę pracy diesli, jest układ common rail. Zamiast sekwencyjnej pompy paliwa mamy wysokociśnieniową. Ta tłoczy paliwo do akumulatora zasilającego (tzw. szyny), i stamtąd do cylindrów. Common rail ma wiele zalet: lepsze spalanie, niższe zużycie paliwa, ograniczony poziom hałasu czy łatwość uzyskania wysokich parametrów silnika. Mamy też wady: to konieczność używania wysokiej jakości paliwa (nawet niewielkie zanieczyszczenie może doprowadzić do zniszczenia wtryskiwaczy) oraz bardzo wysokie ceny części i napraw.
Zatem, czy przy zakupie auta używanego decydować się na starsze pompowtryskiwacze, czy jednak pójść w kierunku systemu common rail? Starszy wariant cechuje się większą niezawodnością, a w razie awarii koszty naprawy będą niższe. Trzeba jednak zgodzić się na gorszą kulturę pracy (hałas i wibracje) niż w przypadku silników wyposażonych w nowsze rozwiązanie.