SUV-y i samochody terenowe
Najlepszy rezultat: Volvo XC60 – 1,7 proc. samochodów z poważnymi niedomaganiami; najczęściej występują usterki silnika. Dla miejskich samochodów mających przebieg do 50 tys. km średni odsetek egzemplarzy z poważnymi usterkami wynosi 5,1 proc. Jak wskazuje DEKR-a, typowe problemy tego modelu to zaolejona skrzynia biegów i szybko zużywające się okładziny hamulcowe.
Kolejne miejsca:
Honda CR-V - 1,8 proc.; instalacja elektryczna i elektronika.
Audi Q5 - 2,0 proc.; instalacja elektryczna i elektronika.
Porsche Cayenne – 2,3 proc.; instalacja elektryczna i elektronika.
Opel Mokka – 2,6 proc.; instalacja elektryczna i elektronika.
Mazda CX-5 - 2,7 proc.; instalacja elektryczna i elektronika.
BMW X6 - 3,1 proc.; instalacja elektryczna i elektronika.
Mitsubishi ASX - 3,1 proc.; układ hamulcowy.
Subaru XV - 3,1 proc.; układ hamulcowy.
Range Rover Evoque - 3,1 proc.; instalacja elektryczna i elektronika.
Volkswagen Touareg - 3,1 proc.; układ hamulcowy.
Ford Kuga - 3,3 proc.; instalacja elektryczna i elektronika.
Audi Q3 / Nissan Juke - 3,6 proc.; układ hamulcowy.