SUV-y
Przebieg 50-100 tys. km
Suzuki Jimny - DMI 59,7 proc.
Samochody o wszechstronnym - przynajmniej w producenckim folderze - zastosowaniu stały się ostatnio bardzo popularne. Choć komfort jazdy po dziurawych drogach jest tu wyższy niż w przypadku osobówek, z trwałością bywa różnie. Średnia wartość DMI dla tej kategorii to 78,7 proc., czyli bardzo podobnie do aut segmentu D. Oprócz największego przegranego raportu DEKRY 2013 poniżej tej granicy plasują się m.in.:
Hyundai Santa Fe I generacji - DMI 61,8 proc.,
Suzuki Grand Vitara I generacji - DMi 63,6 proc.,
Kia Sorento - DMI 64 proc.,
Nissan X-Trail I generacji - DMI 67,9 proc.,
Kia Sportage II generacji - DMI 69,8 proc.,
Chevrolet Captiva - DMI 69,9 proc.,
Honda CR-V - DMI 75,1 proc.,
Opel Antara - DMI 76,8 proc.
Przebieg 100-150 tys. km.
Suzuki Jimny - DMI 45 proc.
Przy większym przebiegu odsetek aut nieobciążonych poważną usterką stopniał do 65,3 proc. Poniżej tego progu plasują się m.in.:
Hyundai Santa Fe I generacji - 49,1 proc.,
Nissan X-Trail - DMI 55,6 proc.,