DEKRA 2013: najbardziej awaryjne samochody
Obalamy stereotypy
Obawy przed usterką auta i niespodziewanym wydatkiem towarzyszą niemal każdemu, kto posiada pojazd nieobjęty już gwarancją
Obawy przed usterką auta i niespodziewanym wydatkiem towarzyszą niemal każdemu, kto posiada pojazd nieobjęty już gwarancją. Jednak nie każdy musi obawiać się nieplanowanych wizyt u mechanika w takim samym stopniu. Na podstawie raportu niemieckiej DEKRY, który powstał w oparciu o tysiące przeglądów, można wytypować nie tylko najmniej usterkowe samochody, ale także i te, w przypadku których awarie to chleb powszedni.
Oto pojazdy, które uzyskały najgorsze noty w kategoriach przebiegu 50-100 tys. km oraz 100-150 tys. km. Wynik podawany jest we współczynniku DMI, określającym procent samochodów bez ważnych usterek.
Samochody miejskie
Przebieg 50-100 tys. km
Chevrolet Matiz - 42,8 proc.
Następca popularnego niegdyś na naszych drogach Daewoo Matiza uzyskał wynik wręcz tragiczny. Trzeba jednak przyznać, że droższe i bardziej renomowane samochody również nie mają się czym pochwalić:
Fiat Punto II generacji - DMI 50,3 proc.,
Renault Clio - DMI 51,9 proc.,
Peugeot 206 - DMI 52 proc.,
Opel Corsa C - DMI 55,5 proc.,
BMW Mini - DMI 56,4 proc.
Trzeba jednak przyznać, że średnia dla tego segmentu nie jest imponująca - DMI 64,5 proc.
Przebieg 100-150 tys. km
Chevrolet Matiz - 31,4 proc.
Jak należało się spodziewać, większy przebieg to znacznie więcej usterek. "Królem" w zestawieniu DEKRY 2013 pozostaje Matiz. Fiat Punto osiągnął w tej kategorii DMI 37,6 proc., Renault Clio - DMI 38,5 proc., Peugeot 206 - DMI 40,7 proc., Opel Corsa - 43,5 proc., a BMW Mini - DMI 44,8 proc.